פעילות הידברות

פרויקט ’שבתות בקהילה’ מגיע להגשים לכולכם שבת של עונג והתעלות רוחנית

עונג שבת של שירים ושמחה, יחד עם דרשות מרתקות וסיפוריים אישיים, וכמובן שיעור מיוחד לנשים - כל זה יחד גורם לתחושות חזקות של שמחה והתרגשות לפעמים עד כדי שינויי בתפיסת החיים. כך שבת שלימה הופכת לחלום מתוק לכל מתפללי בית הכנסת. כל מה שצריך לדעת על מהפיכת 'שבתות בקהילה'

  • ז' שבט התשע"ט
אא

שבת בקהילה.

האנשים שחוו את השבת יתרגשו רק מלשמוע את צמד המילים הללו ומחכים כבר לפעם הבאה, וישנם אנשים שצמד המילים הללו לא יאמר להם משהו מיוחד. כן, ראיתם פה ושם פרסומים שונים על זה, אבל איכשהו זה עוד לא הגיע לבית הכנסת שלכם, אל הקהילה שלכם.

את האמת, אם אתם שייכים לאלו שעוד לא חוו 'שבת בקהילה' יהיה לא פשוט להסביר לכם,

ננסה לתאר את זה במילים לאיך שזה באמת. אבל בכל זאת...

תדמיינו שעות מופלאות שבהן, מכניסת השבת ועד אחרי צאתה, כל חברי הקהילה שלכם, מתפללי בית הכנסת, זוכים לשבת מדהימה בהנאתה.

זה מתחיל ברגע אחד פשוט, שבו רב קהילה או גבאי בית כנסת או אחד מהמתפללים מחייגים למוקד שבתות בקהילה של ארגון הידברות, ומזמינים שבת (ללא עלות) - שבת מיוחדת שהיא כמו מתנה לבני הקהילה.

החל מרגע זה צריך רק להמתין בנחת - אבל בשביל צוות הידברות, הכל רק מתחיל.

מערך שלם יוצא לדרך להכין את השבת, זה מתחיל מבחירת הרב המתאים ביותר לאותה קהילה, ממשיך להכנת תכניה עשירה ומסתיים בשיחת טלפון במוצ"ש, לשאול - איך הייתה לכם השבת?!

להזמנת שבת בקהילה עם מיטב רבני הידברות (ללא עלות), היכנסו לקישור או  חייגו עכשיו 073-2221361

 

ברכוני לשלום

ליל שבת בית הכנסת מלא מפה לפה, גברים, נשים ובבני נוער התקבצו כולם ל'עונג שבת' שבו שירים ביחד עם הרב שירי שבת ושומעים דברי תורה מחזקים ומעוררים. השעה הזו, הלילית, היא אחד משיאי השבת, שבה יושבים כולם עם הרב שהגיע לשבות איתם, והנשמה נפתחת.

לפתע אתה יכול לגלות פתאום איך הלב עולה על גדותיו, ולא פעם ניגש אחד מהמשתתפים מודיע כי הוא מחליט על שינוי בחייו, מבקש להוסיף בהן תורה ומצוות. כמו אותו מעשה על יהודי ,שבקושי ביום כיפור הגיע לבית הכנסת, אבל באותו ליל שבת הוא החליט להגיע ולאחר שכולם יצאו, ניגש אותו יהודי לרב ואמר בהתרגשות: "הגעתי לכאן עם הרכב שלי, ובזכותך אני חוזר הבית ברגל"

בבתי כנסת רבים השבת עם הידברות גורמת לסוג של מהפך רוחני ומרענן בכל מיני תחומים כמו למשל ה'עונג שבת' שהופך להיות מנהג קבוע בקהילות רבות או השיעור לנשים.  

סדר השבת מלווה בתפילות מיוחדות, עונג ליל שבת שבו מקבלים המשתתפים שי כמזכרת מתנת 'הידברות' ,שיעורים מרתקים ומרגשים לגברים ולנשים. במוצאי שבת מחולק בין כל המשתתפים דפים של 'המשך קשר' באמצעותם הם יכולים להמשיך להיות בקשר עם כל אחת מהמחלקות של הידברות: מחלקת שלום בית, טהרת המשפחה, הכוונה ויעוץ חינוך ילדים, הפרשת חלה וכו', כדי להמשיך את מה שהתחיל בשבת.

הרב זמיר כהן שליט"א, שיזם את הקמת המחלקה לפני 5 שנים, הבין ששבת קודש זה הזמן הכי טוב לדבר עם יהודי בין אם הוא קרוב בין אם הוא רחוק, בלי לחץ של עבודה או סלולרי שמצלצל כל הזמן, בנוסף לזה שלא תמיד יש לאנשים את האפשרות או את הזמן לצאת מהבית ולנסוע לשבת חיזוק או להגיע להרצאות.

 

"הרוצה את הרב  - הרב יבוא אליו"

בתחילת הדרך, לא חשבו אנשי 'שבתות בקהילה' כי הביקוש יהיה כה גדול, ב"ה כיום אחרי מאות שבתות כאלה ברחבי הארץ מקרית שמונה שבצפון ועד אילת שבדרום הם מבינים כמה כח מופלא יש לשבת כזו שמתקיימת בכל בית כנסת וקהילה. כי בבתי כנסת רבים, מתאספים יהודים יקרים מדי שבת לתפילות, הם הרי כבר נמצאים שם, אז מדוע לא להעצים את המפגש השבתי הזה מדי פעם ולהפוך אותו לחוויה בלתי נשכחת, כזו שתותיר טעם של עוד?!

 

בצאתכם לשלום

לפעמים, לאלו המביטים מהצד, נדמה תפקיד גבאי בית הכנסת, כמשהו טכני. איש טוב המסדר את הספרים, מעלה אנשים לתורה, דואג למתפללים.

אך בנוסף אנחנו יודעים שעל כתפיהם של הגבאים מונחת שליחות עצומה. כל גבאי וגבאי, קיבל משמיים תפקיד לעשות לבית הכנסת שלו טוב יותר. והשבתות האלה, הם הדבר הכי טוב שהוא יכול לעשות.

מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, כתב שמי שמזכה את הרבים זו המעלה הגדולה ביותר. אין יותר גדול מזה שאדם אחד מזכה רבים אחרים ובעצם במקום זכות אחת, על מצווה אחת, הוא הופך לאדם עם אלפי זכויות על אלפי מצוות. תחשבו כמה זכויות יש לגבאי שבנוסף לכל המאמץ שלו למען בית הכנסת הוא רושם לזכותו כל דקה ודקה בשבת כזו, כפול כל אחד ואחד מהמתפללים. כמה מעשים טובים, כמה מצוות יירשמו על שמו. ובשבת זה פי אלף.

"שבת בקהילה" מותאמת לכל בית כנסת וקהילה, מכל עדה, בכל מקום בארץ וללא כל תמורה.   

קהילות רבות כבר ממתינות בקוצר רוח לשבת נוספת בקהילה, ומעוניינות להפוך זאת למסורת.   עכשיו הגיע הזמן, שגם בבית הכנסת שלך, יקבלו המתפללים שבת מיוחדת שכזו.

בעבר, לא תמיד יכולנו להגשים לכל הקהילות את החלום, אך כעת לאור ההצלחה הגדולה והביקוש, מחלקת שבתות בקהילה התרחבה, ולפעילות הקדושה הצטרפה חברת 'פיניש', העוסקת בבניית ריהוט אומנותי לבתי כנסת. הם החליטו יחד עם הידברות לקדם את הרעיון להשקיע בבית הכנסת ברוחני ובגשמי.

אז לכל מי שאכפת מהקהילה ובית הכנסת שלו זה הזמן "לקום ועשה". לכל אחד יש כח ענק.

רבנים, גבאים, חברי ועד, ראשי קהילות ומועצות, או אפילו מתפללים מהמניין.

זה הזמן שלכם לחדש את בית הכנסת שלכם ברוחני ובגשמי, וגם לעשות זיכוי הרבים בצורה שלא הכרתם. כל מה שצריך זה להחליט נכון - ולהרים טלפון למחלקת שבתות בקהילה.

זה בידיים שלכם, קחו את ההזדמנות - והידברות תארגן לכם שבת חלום.

להזמנת שבת בקהילה עם מיטב רבני הידברות (ללא עלות), היכנסו לקישור או  חייגו עכשיו 073-2221361

תגיות:שבתפעילות הידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה