חדשות בארץ

מקריית שמונה לתל אביב בשעתיים: תוכנית הרכבות החדשה של משרד התחבורה

משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל מתכננים לבנות ארבע מסילות רכבת חדשות בגליל, ובאמצעותן לחבר את האזור אל מרכז הארץ. הפרויקט המרכזי כולל קו רכבת מקריית שמונה לתל אביב, שיעצור בצפת ובאזור מירון

רכבת ישראל (צילום: shutterstock)רכבת ישראל (צילום: shutterstock)
אא

משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל האיצו בחודשים האחרונים את תכנונו של פרויקט "מסילות הגליל", הכולל ארבע מסילות רכבת חדשות באזור הצפון. כך דיווח הבוקר גל חן בגלי צה"ל.

על פי הדיווח, מדובר בתוכנית היקרה ביותר בתולדות הרכבת שנועדה לצופף את הגליל ברשת רכבות. גולת הכותרת של התוכנית היא הקמתו של קו רכבת שיחבר בין קריית שמונה לכרמיאל – וממנה לאזור המרכז, באמצעות המסילה הקיימת. עלותו של הקו תגיע לכ- 10 מיליארד שקלים. הוא יכלול מסילה כפולה באורך של 60 ק״מ, מתוכם 22 ק"מ יעברו בתוך מנהרה.

עם סיום הקמת הקו החדש, ולאחר חשמולה של המסילה עד תל אביב, יוכלו תושבי קריית שמונה להגיע לאזור המרכז בתוך שעתיים בלבד. תחנות העצירה בדרך ימוקמו בצפת ובצומת חנניה שבאזור מירון.

חלקה השני של התוכנית כולל את חיבורה של טבריה לעפולה. ב"נתיבי ישראל" שוקלים לבצע את החיבור בין שתי הערים באמצעות קו רכבת קלה, ולא רכבת כבדה. למרות איטיותה היחסית לעומת הרכבת הכבדה, יתרונה של הרכבת הקלה הוא בגמישותה: היא תאפשר כניסה ליישובים לאורך תוואי הקו. עלותו המסתמנת של קו זה היא 3 מיליארד שקלים.

עוד בצנרת התכנון – "רכבת מנשה" ו"רכבת חריש". שני קווים אלו יחברו את שני הקווים החדשים שייבנו בגליל ל"מסילה המזרחית", שתוקם במקביל לכביש 6. באמצעות מסילה זו ניתן יהיה לנסוע מצפון הארץ לדרומה מבלי לעבור בתל אביב.

על פי הערכת משרד התחבורה, תאריך היעד לפתיחת ארבע "מסילות הגליל" הינו שנת 2030.

תגיות:קריית שמונהתל אביבמשרד התחבורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה