חדשות בארץ

רקטה נורתה לעבר עוטף עזה, צה"ל תקף בתגובה ברצועה

הרקטה נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב, ובחסדי שמיים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שתי תשתיות תת-קרקעיות של החמאס בצפון הרצועה

תקיפת צה"ל ברצועה, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)תקיפת צה"ל ברצועה, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

דובר צה"ל מסר הלילה (ראשון) כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני חצות שתי תשתיות תת-קרקעיות של החמאס בצפון רצועת עזה. התקיפה באה בתגובה לשיגור הרקטה מוקדם יותר מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף. "ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה. צה"ל ימשיך לפעול להגנת אזרחי ישראל וכנגד טרור משטח הרצועה", נאמר בהודעה.

מקורות תקשורת פלסטיניים דיווחו כי צה"ל תקף יעדים שונים ברצועה בתגובה לירי הרקטה. על פי דיווחים אלו, הותקפו מוצבים של החמאס בצפון רצועת עזה, בדרומה ובמזרחה, ונטען כי היעדים הותקפו על ידי מטוסי חיל האוויר וכן באמצעות ירי ארטילרי. על פי פרסומים שונים, יישובי העוטף קיבלו באופן חריג התראה מוקדמת על התקיפה הישראלית המתוכננת.

אזעקת צבע אדום הופעלה אמש בשעה 21:00 במועצות האזוריות שדות נגב ושער הנגב. הרקטה נפלה בשטח ישראל, ואותרה לאחר מכן בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בעקבות שיגור הרקטה אמר ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן: ״לפני שניכנס שוב לתקופה של טרור מזדמן – הכולל טפטופי ירי, בלוני תבערה ועוד מבית היוצר של חמאס – זה הזמן לעצור את הטרור ולהגיב". עידאן הדגיש כי "כפי שהגיב צה״ל בשבוע שעבר, יש להגיב גם הפעם, ובחומרה רבה יותר. הגיע הזמן לפעול נגד ראשי חמאס ולבטל את העברת הכסף הקטארי, שאמור לעבור בשבוע הבא".

כ- 13,000 פלסטינים התפרעו ביום שישי, החל משעות אחר הצהריים, במספר מוקדים לאורך גדר המערכת בין רצועת עזה וישראל. הם הבעירו צמיגים, יידו אבנים, והשליכו רימונים ומטענים לעבר חיילי צה"ל והגדר. חייל נפצע באורח קל כתוצאה מיידוי אבנים ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי, בהתאם להוראות הפתיחה באש. במהלך האירועים זוהו שלושה אירועי חצייה של גדר המערכת בצפון הרצועה. מדובר צה"ל נמסר כי החשודים היו במעקב וחזרו לשטח הרצועה באופן מיידי. בעזה דיווחו על הרוגה אחת ו- 25 פצועים כתוצאה מאש צה"ל. בתגובה לאירועים האלימים, תקף כלי טיס של צה״ל עמדה של החמאס.

ובתוך כך, כוחות הביטחון עצרו במהלך הלילה באזור יהודה ושומרון שבעה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות. החשודים הועברו לחקירה. בסריקות שביצעו חיילי צה״ל, כוחות מג״ב ומשטרת ישראל לאיתור אמצעי לחימה בלתי חוקיים באזור החטיבה המרחבית "מנשה", נתפסו שישה נשקים שונים, אלפי כדורים מסוגי תחמושת שונים, חלקי אמל"ח ואמצעים נוספים. במהלך הפעילות נעצרו ארבעה חשודים והועברו לחקירה.

במסגרת פעילות של מג"ב לסיכול טרור שהתבצעה הלילה ברמאללה, ערכו הכוחות מעצרים ואספו מידע מודיעיני חיוני. במהלך הפעילות התפרעו מאות פלסטינים, שיידו אבנים לעבר לוחמי מג"ב והבעירו צמיגים. הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. שני לוחמים נפצעו באורח קל מיידוי אבנים. הם פונו לטיפול בבית החולים שערי צדק בירושלים ושוחררו במהלך הלילה.

(עדכון ראשון: 00:15)

תגיות:חמאסרצועת עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה