חדשות בעולם

סוכן כפול: ה- FBI בדק אם הנשיא טראמפ הוא סוכן רוסי

לא תאמינו: הבולשת הפדרלית בארה"ב פתחה לפני כשנה וחצי בחקירה האם דונלד טראמפ הוא מרגל רוסי. על פי דיווחים בתקשורת האמריקנית, השירות החשאי סבר כי טראמפ פועל בניגוד לאינטרסים הלאומיים

  • ו' שבט התשע"ט
טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

לפעמים המציאות עולה על כל דמיון. סופרי המתח הבכירים ביותר לא יכלו לחשוב על כזו דרמה, כפי שהתפרסמה בחדשות בארה"ב.

מאז שנכנס הנשיא טראמפ לתפקידו לפני יותר משנתיים, לא הניחו לו העיתונאים, ואף אחד מהם לא הצליח עדיין לעכל את המציאות שנכפתה עליהם, שבה הודח אובמה ונבחר נשיא פרו-ישראלי מאז ומעולם.

טראמפ היה, ועודנו, הנשיא השנוי ביותר במחלוקת. אלא שהיו מקרים, שבהם גם מבקריו הגדולים נאלצו להוריד בפניו את הכובע. פגישתו עם נשיא צפון קוריאה הרודן קים ג'ונג און, כמו גם עימותיו המתוקשרים עם רוסיה, שהייתה בת בריתה של ארה"ב מאז ומעולם, העניקו לו נקודות של כבוד גם בקרב אויביו המושבעים ביותר.

אלא שמדיווח שפורסם היום (שבת) בעיתון ה'ניו יורק טיימס', מתברר שיחסיו של טראמפ עם רוסיה נחקרו על ידי ה- FBI האמריקני, ולאו דווקא בפן החיובי.

על פי אותו דיווח, הבולשת הפדרלית פתחה בחקירה סמויה נגד הנשיא, בחשד שהוא פועל כסוכן זר של רוסיה, נגד אינטרסיה הלאומיים של ארה"ב. לא פחות.

החקירה נפתחה לפני כשנה וחצי, לאחר שהדיח הנשיא את ראש ה- FBI, ג'יימס קומי. ההתנהגות של טראמפ בימים הללו, ובימים שלאחר מכן, גרמה לאנשי הבולשת לחשוד כי הוא פועל בניגוד לאינטרסים של ארצו.

חוקרי המודיעין קיבלו הוראה לבדוק אם הנשיא מהווה איום אפשרי על הביטחון הלאומי של ארה"ב, ונתבקשו לקבוע אם נשיא ארה"ב, הוא ולא אחר, פועל למען הרוסים בכוונה תחילה, או שלא במתכוון.

בדיווח נאמר עוד, כי החקירה נוהלה במסגרת החקירה הכללית המתקיימת כבר זמן רב בנוגע למעורבות הרוסית.

תגובתו של טראמפ, איך לא, הייתה קיצונית ומטיחה. בחשבון הטוויטר שלו פרסם הנשיא את ההודעה הבאה: "וואו, הרגע קראתי ב'ניו יורק טיימס' הכושל שראשי ה FBI המושחתים לשעבר, שכמעט כולם פוטרו בגלל סיבות חמורות, פתחו נגדי בחקירה בלי שום סיבה ובלי שום ראיות אחרי שפיטרתי את ג'יימס קומי השקרן. קומי היה שוטר מושחת, כולם רצו בפיטורים שלו".

גם דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, אמרה כי קומי פוטר על היותו "פרטיזן מביש", והוסיפה: "בניגוד לנשיא אובמה, שהניח לרוסיה וליריבים אחרים ללחוץ על אמריקה, הנשיא טראמפ היה באמת קשוח עם הרוסים".

עורך דינו של טראמפ, רודי ג'וליאני, אמר כי הוא כלל לא יודע על החקירה. הוא הוסיף שעצם העובדה שהחקירה שנפתחה לפני כשנה וחצי ומאז הוא והנשיא לא שמעו עליה, מעלה כי הבדיקה לא העלתה דבר.

תגיות:דונלד טראמפFBI

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה