חדשות בארץ

תבטלו תכניות: בט"ו בשבט תפילת הודיה המונית על הגשם בכותל המערבי

לאחר חמש שנות בצורת הגיעה העת להודות. ביוזמת שר החקלאות אריאל ובהשתתפות חברי הרבנות הראשית תערך תפילת הודיה בכותל המערבי בט"ו בשבט. בואו בהמוניכם

  • ה' שבט התשע"ט
(צילום אילוסטרציה: Noam Revkin Fenton/Flash90)(צילום אילוסטרציה: Noam Revkin Fenton/Flash90)
אא

שנת 2018 הייתה שנת בצורת, לפי המדד השירות המטאורולוגי. אם לא די בכך, היא הייתה שנת הבצורת החמישית ברציפות מאז השנה השחונה של 2014.

כעת, לאחר שבוע של גשמים ושיטפונות, ולאחר שמים רבים זרמו בחסדי שמים במעיינות ובנחלים, הגיע הזמן לומר תודה.

בעוד כעשרה ימים, בט"ו בשבט, צפוי להתקיים אירוע המוני של תפילה והודיה ברחבת הכותל המערבי. תפילת הודיה על כך שלאחר חמש שנות בצורת, מתחילת עונת הגשמים הנוכחית נרשמה עליה חדה במספר המשקעים.

את אירוע ההודיה יוזם שר החקלאות מר אורי אריאל. במכתב ששלח לרבנים הראשיים לישראל הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א והגאון רבי דוד לאו שליט"א, ביקש השר אריאל כי הרבנות הראשית תפרוס את חסותה על אירוע התפילה וההודיה, וכי הרבנים הראשיים ישתתפו אף הם בטקס ההודיה הארצי.

לדברי שר החקלאות אורי אריאל: "לאחר חמש שנים של בצורת אותם חווה עם ישראל וחקלאי ישראל, יש לנו להודות להלל ולשבח על ירידת הגשמים. כולנו שמחים על עליית מפלס הכנרת על השלג בחרמון ועל הירוק מסביב. וזוהי העת בה עלינו להגיד תודה לבורא עולם על הגשם ועל האקלים המצוין על הנחלים הזורמים כאפיקים בנגב. עת להתפלל ועת להודות". 

אירוע התפילה וההודיה צפוי להתקיים ברחבת הכותל המערבי בהשתתפות המונים ביום ט"ו בשבט, ראש השנה לאילנות.

על פי נתוני השירות ההידרולוגי שברשות המים, שנת 2018 הייתה שחונה במיוחד וכמות המשקעים בה הייתה הייתה נמוכה משמעותית מהממוצע הרב שנתי. עקב הנתונים הקשים, הוכרזה השנה שחלפה שנת 2018 כשנת בצורת חמישית ברציפות. הנתונים הקשים נבלו באחת, מאחר שמתחילת עונת הגשמים הנוכחית נרשמה עליה חדה במספר המשקעים. העדות המרשימה לכך היא עלייתו של מפלס הכנרת ב-47.5 ס"מ. באירוע ההמוני צפויים להשתתף רבנים, חברי כנסת אישי ציבור וכל עמך ישראל.

תגיות:ט"ו בשבטבצורתתפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה