חדשות בארץ

גנובתי יום וגנובתי לילה: מהם הרכבים הנגנבים ביותר בישראל?

אזור המרכז הוביל בגניבת כלי הרכב בישראל בשנת 2018. גם בירושלים נרשמה עלייה לעומת השנה שקדמה לה. ומהן השעות המועדפות על גנבי הרכב?

  • ד' שבט התשע"ט
תמונת אילוסטרציה (צילום: משטרת ישראל)תמונת אילוסטרציה (צילום: משטרת ישראל)
אא

כלי רכב הוא הדבר הנגנב ביותר בישראל. למרות כל מנגנוני האבטחה, ולמרות העדכונים המתחדשים בכל שנה, לגנבי הרכב בישראל שיטות מתוחכמות, המצליחות להאפיל על כל סוגי הנעילות ואמצעי האבטחה.

גם משטרת ישראל מתעדפת את הטיפול בגניבת כלי רכב במקומות האחרונים שלה, מהסיבה הפשוטה שכלי רכב שנגנב הופך ללא מזוהה בתוך כחצי שעה עד שעה. גנבי הרכב פועלים במהירות מרבית וביעילות כזאת, שבה בתוך פרק זמן קצר יהיה בידיהם הרכב כשהוא מפורק לגורמים. במצב שכזה, גם אם תמצא משטרת ישראל את הגנב או את הכנופיה ששלחה אותו, הרי שבכל מקרה בעל הרכב עצמו לא יקבל את רכבו בחזרה.

זאת הסיבה שחברות רבות מתחרות ביניהם על מנגנוני אבטחה חדישים, ומציעות פתרונות מקסימליים לשמירה על הרכב מגנבים.

חברת האבטחה 'פוינטר ישראל' מסכמת את שנת 2018, ומסתבר שהמגמה רק מחמירה. אספנו את הנתונים:

מפילוח הנתונים לפי אזורים, עולה כי האזור שבו מתרחשות מרבית הגניבות של כלי הרכב הוא אזור המרכז, שמוביל עם 36% מסך הגניבות. זוהי עליה מדאיגה של 12% ביחס לגניבות שאירעו באותו אזור בשנת 2017. האזור שבו נרשמה ירידה בגניבות הרכב הוא אזור השפלה, שם נרשמו השנה 11% מכלל הגניבות של כלי הרכב בישראל, שזוהי ירידה של 35% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בירושלים הנתונים אמנם מרגיעים, רק 11% מהגנבות מתבצעות בעיר הבירה, אולם הם מספרות על עלייה מדאיגה של כ- 10% בגניבות כלי רכב בעיר. באזור הדרום נרשמו רק 10% ממקרי הגניבה בישראל, אולם מדובר בעליה של 11% מהשנה שעברה. גם באזור הצפון נרשמה עליה של 12% בגניבות, וכ- 9% מסך גניבות כלי הרכב מתבצעות באזור זה.

השעות שבהן עובדים הגנבים ביתר שאת הן שעות הלילה, בין 22:00 – 05:00 לפנות בוקר.

הרכבים הנגנבים ביותר הם רכבים פרטיים ורכבי פנאי-שטח, שמהווים 63% מסך גניבות הרכב. אין בנתון שינוי מהשנה שעברה. שיעור הרכבים ההיברידיים שנגנבים הוא הנמוך ביותר, אך רכבים מסחריים מהווים 17% מסך גניבות הרכב. גם משאיות נגנבות, והרבה מהן. שיעור גניבת המשאיות עמד על 14% מסך כלי הרכב הנגנבים.

תגיות:כלי רכבגניבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה