חדשות בעולם

פומפאו: נמשיך לפעול לסילוקה של איראן מסוריה

בנאום באוניברסיטה האמריקנית של קאהיר, תקף שר החוץ האמריקני את מדיניותו של ממשל אובמה במזרח התיכון, והבהיר כי למרות כוונתו להסיג את כוחות צבא ארצות הברית מסוריה, טראמפ יהיה מוכן לפעול בה צבאית במידת הצורך

פומפאו, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)פומפאו, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו נאם היום (חמישי) באוניברסיטה האמריקנית בקהיר. כמעט עשור לאחר נאומו של נשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה, מעל אותה בימה, תקף אותו פומפאו בחריפות. הוא האשים את ממשל אובמה בניהול מדיניות שגויה במזרח התיכון, שפגעה לא רק במעמדה באזור אלא גם בבעלות בריתה.

פומפאו הציג את מדיניותו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כהיפוכה הגמור של מדיניות קודמו. לדבריו, ארצות הברית בתקופת נשיאותו של אובמה חששה לפעול נגד הקיצוניות האסלאמית גם כשבעלות בריתה באזור דרשו זאת ממנה. לעומת זאת, "טראמפ החזיר את ההשפעה האמריקנית למזרח התיכון. התמודדנו עם אסלאמיות רדיקלית. ממשל טראמפ לא עמד מנגד כשאסד השתמש בנשק כימי".

בעוד אובמה קידם, כזכור, מדיניות של דיאלוג עם איראן וחתם עמה על הסכם הגרעין, העלה פומפאו על נס את מדיניותו התקיפה של ממשל טראמפ נגד משטר האייתוללות: "עלינו להתעמת עם איראן ולא לקיים עמה יחסים", אמר. הוא ציין כי ארצו הטילה על איראן "סנקציות שלא היו כמותן" והדגיש כי היא "תומכת לחלוטין בזכותה של ישראל להגן על עצמה מול האיום האיראני". פומפאו הוסיף כי ארצו תמשיך להיאבק בנוכחות האיראנית בסוריה ותפעיל את כל מנופיה הדיפלומטיים, בשיתוף בעלות בריתה, כדי לסלק את איראן ושלוחותיה מסוריה.

נאומו של פומפאו בא בצל החלטתו של הנשיא טראמפ להסיג את כוחות צבא ארצות הברית מסוריה. בדבריו הוא ניסה לשכך את חששות בעלות בריתה של ארצות הברית באזור מנסיגה זו ולהבהיר את מחויבותה אליהן. "כשארצות הברית נסוגה, הכאוס חוגג", אמר פומפאו והדגיש כי הנסיגה האמריקנית לא תתרחש עד לסילוק האיום של ארגוני הטרור, ובכללם דאע"ש: "אנחנו מחזירים הביתה את החיילים שנמצאים בסוריה, אך אנו עדיין נותרים מחויבים למלחמה בדאע"ש ובאסלאם הרדיקלי". הבכיר האמריקני ציין כי טראמפ יהיה מוכן לאשר תקיפות נוספות בסוריה: "טראמפ מוכן לפעול צבאית בסוריה, אבל אנחנו מקווים שלא יהיה בכך צורך".

מזכיר המדינה האמריקני התייחס גם לאיום שמהווה ארגון החיזבאללה על ישראל: "יש להם מאות אלפי טילים שמיועדים נגד בעלת בריתנו, ישראל. ארצות הברית לא תקבל סטטוס קוו זה, ותפעל נגד מנהיגי הטרור, כולל נסראללה".

ביקורו של פומפאו במצרים הינו תחנתו השלישית במסע בו החל השבוע באזור. הוא ביקר תחילה בירדן ובעיראק, ובהמשך הוא יבקר במדינות המפרץ – תחילה בסעודיה, ולאחר מכן באיחוד האמירויות הערביות, בחריין, עומאן וכווית.

תגיות:איראןברק אובמהסוריהמייק פומפאו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה