חדשות בריאות

תקדים: לראשונה נאסרה כניסתם של ילדים שלא חוסנו לגנים ולבתי הספר

משרד הבריאות הורה בצעד יוצא דופן שלא להכניס לבתי הספר והגנים שלושה ילדים שלא חוסנו מנגיף החצבת

  • ד' שבט התשע"ט
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

חודשים ספורים לאחר התפשטות נגיף החצבת בארץ, דומה כי רק עכשיו מעלים הילוך במשרד הבריאות. תופעת ההורים הלא מחסנים גרמה לכך שילדים רבים נדבקים שלא באשמתם בנגיף החצבת, ומהווים סכנה ציבורית לכלל האנשים שבאים איתם במגע. עתה, אחרי ההחלטה הדרמטית והתקדימית, מקווים במשרד הבריאות כי תופעת ההורים שאינם מחסנים, תפחת ותיעלם. נגיף החצבת הינו נגיף מסוכן שגורם להידבקות מידית ועלול לסכן מאד את החולים במחלה.

בצעד תקדימי ויוצא דופן, הוציא משרד הבריאות הנחיה שאוסרת את כניסתם של שלושה ילדים, תושבי אופקים ואשדוד, לבתי הספר והגנים שבהם הם לומדים, מאחר שהוריהם נמנעו מלחסן אותם בפני נגיף החצבת.

מדיווח שפרסם תאגיד השידור הציבורי כאן עולה, כי מדובר בילדים הלומדים בכיתה א' ובילד נוסף הלומד בגן עירוני. משרד הבריאות שלח מכתב למנהלי המוסדות שבהם לומדים הילדים, האוסר על כניסתם לעת עתה עד לשלב שבו הם לא יהוו סכנה. במכתב גם צויין התאריך שבו תותר כניסת הילדים לבתי הספר.

במשרד הבריאות מיהרו להבהיר כי ניסו לשכנע כמה פעמים את ההורים לחסן את ילדיהם, אך הם סרבו פעם אחר פעם. מאחר שמסע השכנוע לא נחל הצלחה, נאלצו במשרד הבריאות לאסור את כניסתם של הילדים למוסדות הלימוד, מאחר ונחשפו לחולה חצבת בביתם וממילא מצויים בסכנת הדבקה, דבר שעלול לגרום להתפשטות הנגיף הלאה. במשרד הבריאות הבהירו כי הצעד נועד להגן על שאר התלמידים, ולמנוע הדבקת ילדים נוספים בנגיף המסוכן.

תגיות:חצבתילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה