חדשות בריאות

מודה ועוזב: אב שלא חיסן את ילדיו מהחצבת מתנצל ומודה בטעותו

חמישה בני משפחה מישוב בדרום הארץ נדבקו בחצבת. משרד הבריאות בצעד דרמטי הטיל הסגר על ביתם. כעת, מפיץ אב המשפחה מכתב שבו הוא חוזר בו מהתנגדותו לחסן "סיכנתי את בני"

  • ג' שבט התשע"ט
תמונת אילוסטרציה (צילום: חן לאופולד, פלאש 90)תמונת אילוסטרציה (צילום: חן לאופולד, פלאש 90)
אא

בשבוע האחרון הטיל משרד הבריאות הסגר על ביתם של משפחה מהדרום, שכל חמשת בניה נדבקו בנגיף החצבת. המחלה הגיעה אל ביתם והדביקה את כולם, מאחר שאב המשפחה דגל בשיטה המתנגדת לחיסונים.

בחדשות עשר נחשף היום על ידי הכתב אלמוג בוקר, מכתב שכתב אב המשפחה למכריו, שבו הוא מספר להם על החוויה הקשה שעוברת על משפחתו, ועל הטראומה והסבל הנוראי שהביאו על עצמם. במכתב מודה האב בטעותו, וחוזר בו מהחלטתו השגויה. במכתבו מספר האב על תחילתה של הצרה שהגיעה אל ביתם,  "לפני כשבועיים החל הבן הגדול להשתעל בלי הפסקה, ניסיתי את כל רפרטואר הטיפול האלטרנטיבי שלי אך ללא הועיל". המחלה שהתגלתה אצל הבן הגדול, עברה הלאה לכל בני הבית, שלא היו מחוסנים, כאמור.

לאחר תיאור הדברים, כותב האב בלב שבור ומרוסק: "אסור לנו להמר על החיים. טעיתי בכך שלא ביררתי מספיק לעומק על אי-מתן חיסונים וסיכנתי את חיי ילדיי ואת סביבתי". בהמשך מכתבו מבקש האב מכל מי שדוגל בשיטה הזאת לעבור על מידותיו, ולחסן את בני משפחתו, "ממי ששגו כמוני, ולא עברו את הסיוט שאנחנו עוברים עם היקרים לנו ביותר, אני מבקש - לכו ותתחסנו", כותב האב המיוסר.

תושבים רבים במועצה האזורית 'רמת נגב', הגרים בישוב הקהילתי שבו גרה המשפחה, נתקפו בדאגה עצומה ובחרדה בעקבות הפצת מכתב האב. על פי הדיווח, נוצרה בהלה של ממש בישוב, והתושבים חוששים מאד על ילדיהם שייתכן ובאו במגע עם חלק מבני המשפחה החולה בנגיף. כשבוע קודם לכן נערכה הצגה בבית הספר, שבה השתתפו כל בני הישוב, גם בני המשפחה החולה. מנהלת בית הספר מיהרה להרגיע את הרוחות, והוציא הודעה כי בני המשפחה החולה נדבקו בנגיף רק לאחר שנערכה ההצגה.

ראש המועצה ערן דורון, דרש ממשרד הבריאות למנוע כניסת ילדים לא מחוסנים למערכת החינוך: "זה אירוע מורכב שמעורר חששות וחרדות. האחריות שלנו היא לעדכן את התושבים במה שקרה וכמובן לטפל בזה. דרשתי ממשרד הבריאות בצורה חד משמעית לתת הנחיות ולאסור כניסת ילדים לא מחוסנים. לצערי משרד החינוך לא נוקט בשום מדניות חוץ מהלגיד שאם ילד נדבק כבר, אז שלא יבוא לגן".

תגיות:חיסוןחצבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה