חדשות כלכלה

התפוח נפל: חברת אפל מפחיתה בייצור האייפונים

רוח של קדושה בעולם: ענקית הטכנולוגיה אפל ביקשה מיצרניה להפחית במיליונים את ייצור האייפונים של החברה. ההחלטה מגיעה בעקבות הערכה כלכלית הצופה לאפל ירידה משמעותית בנתח השוק

  • ג' שבט התשע"ט
חנות אפל בניו יורק, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)חנות אפל בניו יורק, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

לפני כשבועיים דווחו כלי התקשורת בעולם, כי חברת ענקית הטכנולוגיה אפל ספגה מכה כלכלית קשה בשל אי עמידה ביעדים, ושווי החברה ירד ב-57 מיליארד דולר, שהם 8 אחוזים מערכה. החברה הודיעה באותם ימים באמצעות מנכ"ל אפל, טים קוק, כי היא נאלצת להוריד את התחזית שלה לרבעון הקרוב של 2019, שהיה אופטימי למדי, וכי בניגוד להערכות שצפו לחברה הכנסות כבירות של מעל 90 מיליארד דולרים, הם צופים ירידה של 5 אחוזים בשווי ההכנסות, והם יעמדו רק על 84 מיליארד דולר.

בחברת אפל מיהרו להסביר כי הירידה בהכנסותיה נגרמה בשל ההאטה הכלכלית שיש בסין, מהתחזקות הדולר, ומהכנסות נמוכות ממכירת מכשירי האייפון החדשים. לדברי החברה: "בעוד שצפינו מספר אתגרים בשווקים המתעוררים העיקריים, לא חישבנו נכון את גודל ההאטה הכלכלית, במיוחד בסין. למעשה, רוב הירידה בתחזית ההכנסות שלנו מגיעה בגלל סין".

כעת, מפרסם העיתון היפני "ניקיי" כי אפל החליטה להפחית ולקצץ את ייצור האייפונים. הדיווח מצביע על קיצוץ של עשרה אחוזים בייצור מכשירי הסלולאר של החברה במהלך שלושת החודשים הקרובים. הדגמים שייצורם יופחת הם אייפונים מסוג XS MaX, XS וה-XR.

לפי הדיווחים, אפל פנתה לספקים המייצרים את מכשיריה בעולם וביקשה מהם להפחית מהכמות המקורית שאותה תכננו לייצר ברבעון הראשון של שנת 2019. על פי אותה תכנית, ביקשו הספקים לייצר כ-48 מיליון אייפונים בשלושת החודשים הראשונים של השנה האזרחית, ובגלל דרישת ענקית הטכנולוגיה אפל הם ייצרו רק כ-40 מיליון אייפונים.

תגיות:חברת אפלטלפונים סלולריים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה