חדשות בארץ

אח"י דרקון: כך תיקרא הצוללת השישית של צה"ל

שמה של הצוללת נקבע בתהליך סדור שנמשך למעלה מ- 5 שנים. במסגרת התהליך שונה השם מ"דקר", בשל מחלוקת שהתגלעה בקרב משפחות הצוללת אח"י דקר שטבעה בשנת 1968

מתוך פנים הצוללת אח"י דרקון ההולכת ונבנית (צילום: דובר צה"ל)מתוך פנים הצוללת אח"י דרקון ההולכת ונבנית (צילום: דובר צה"ל)
אא

מפקד זרוע הים, האלוף אלי שרביט, הודיע היום (רביעי) כי הצוללת השישית שעתידה להיקלט בחיל בתחילת העשור הבא תיקרא אח״י דרקון. השם מבטא את שמו של דג מעמקים טורף, ומכיל את כל אותיות השם "דקר" – צוללת חיל הים שטבעה בתחילת 1968, כאשר עשתה את דרכה מבריטניה לישראל.

תהליך בחירת שם הצוללת התנהל באופן סדור שנמשך למעלה מחמש שנים. במסגרת התהליך הוחלט שלא לקרוא לצוללת "דקר", וזאת בשל מחלוקת שהתגלעה בהדרגה בקרב משפחות 69 חללי הצוללת. לאחר תהליך בחינה מחודש, החליט מפקד זרוע הים להיענות לבקשת המשפחות המתנגדות ולא לקרוא לצוללת ״דקר״.

ההחלטה על השם הוכרזה במסגרת כנס תוכנית העבודה של זרוע הים לשנת 2019. עוד נקבע כי שם דגם הצוללות שילוו את זרוע הים בעתיד ייקרא "דקר" (DAKAR CLASS) – שם המנציח באופן הראוי והמכובד ביותר את זכר לוחמיה של אח״י דקר.

הצוללת השישית, אח״י דרקון, תהווה אבטיפוס לדגם דור הצוללות הבא, הדגם המתקדם ביותר שיהיה בשירות זרוע הים בעשרות השנים הבאות.

"לוחמי שייטת 7 [שייטת הצוללות של חיל הים] משמרים יומם וליל את יציבותנו הביטחונית, במקצועיות ללא רבב, תחכום, מסירות וחשיבה מתמדת", אמר האלוף שרביט. "בפעילותם על גבי צוללות העתיד של מדינת ישראל יספקו זווית מבצעית ייחודית ואסטרטגית, חיונית מאין כמותה, להגנת מדינת ישראל".

עוד יצוין, כי השם "דרקון" – על שם דג הדרקון – ממשיך את שמות הצוללות "תנין" ו"רהב", הצוללות הרביעית והחמישית שנכנסו לשירות בצה"ל בשנים האחרונות. שמות אלו מתארים חיות ימיות מרשימות. השם "דרקון" בא לבטא כוח ומבצעיות התואמים את אופי פעילות השייטת, וילווה את הצוללת במהלך הפעילות המבצעית הרבה הצפויה לה בשנים הבאות.

תגיות:חיל היםצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה