מעניין

התאומות הסיאמיות ריגשו: מה הדבר הראשון שעשו אחרי שהופרדו, ואיך זה קשור לגמרא?

תאומות סיאמיות שהופרדו זו מזו הפתיעו את הרופאים לאחר ההפרדה. ואיך זה קשור לסיפור אחר המופיע בגמרא?

אא

תאומות סיאמיות בשם נימה ודאווה מהכפר בהוטן שבהרי ההימלאיה הופרדו לאחרונה - צוות הרופאים ששהה בחדר הופתע לנגד המחזה יוצא הדופן שראה לנגד עיניו. 

התאומות הופרדו בבית חולים מקומי במלבורן שבאוסטרליה, המתמחה בסוג כזה של פרוצדורה כירורגית. 

לדברי הרופאים שנכחו בניתוח, מה שהיה נדיר פי כמה במקרה זה (מלבד העובדה שהסיכוי ללידת תאומים סיאמיים עומד על 1 ל-220,000 לידות לערך) הוא העובדה שהתאומות חלקו כבד אחד - מה שהיווה אתגר לא פשוט עבורם מבחינה רפואית. 

הניתוח המסובך ארך שש שעות, ובמהלכו נדרשו הרופאים לזהירות מירבית זאת כדי להימנע מפגיעה באיברים חיוניים של השתיים. 

השיא שנרשם לאחר הניתוח הוא הרגע שבו הבינו התאומות כי הן כבר לא חולקות את אותו הגוף. "הן החלו לבכות בצורה היסטרית ולחפש אחת את השנייה, רק כששמנו אותן באותה מיטה הן נרגעו", הסבירה האחות קלי סמית'. "ניסינו במיטה להפריד ביניהן קצת, אבל זה לא יאומן. הן נצמדות זו לזו ומשלבות רגליים ביחד, בכל פעם שאנחנו מנסים להפריד".

מעניין לציין כי תאומים סיאמיים מתוארים גם בגמרא במסכת מנחות (ל"ז, ע"א) שמספרת על חכם בשם פלימו ששאל את רבי יהודה הנשיא כיצד צריך אדם שנולד עם שני ראשים להניח תפילין של ראש?. 

 

האם תינוקות סיאמיים המחוברים בראש - צריכים להניח תפילין?

כששמע זאת רבי יהודה הנשיא - הוא כעס, ואמר כי עצם שאלה כזו היא דבר לא הגיוני. "לא ייתכן שתינוק בעל שני ראשים ישרוד למשך זמן כל כך ארוך", טען רבי יהודה הנשיא, והנה טרם סיים את דבריו הופיע לפניו אדם שסיפר כי נולדו לו תאומים סיאמיים המחוברים בראשם. 

אדם זה הגיע לרבי יהודה הנשיא כדי לשאול אותו שתי שאלות: כמה כסף עליו לתת לכהן כפידיון, והאם תינוק כזה נחשב לאדם אחד או לשני אנשים נפרדים?!

ומהו הפסק שפסק רבי יהודה? "עליך לתת עשרה סלעים" - סוג הכסף שהיה נהוג אז. וכוונתו של רבי יהודה הייתה 5 סלעים לכל ראש. מקרה זהה ומעניין לא פחות הגיע גם לפתחו של שלמה המלך - עם השאלה האם אדם כזה צריך להניח תפילין. מה עשה שלמה המלך? שפך מעט מים רותחים על ראש אחד ואז על הראש השני, ובדק מי מהראשים מגיב בצורה חזקה יותר לכאב. הראש שהגיב יותר לכאב משמע שהוא מחובר למערכת העצבים ומכאן שהוא חייב להניח תפילין, כך פסק שלמה המלך בחוכמתו.  

תגיות:הפרדהמדהיםניתוחתאומות סיאמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה