עובדות שלא ידעתם

הידעתם איזה רובוט נבנה בהשראת ציפור?

איפה יש מדרגות שמובילות לשום מקום? איזה חומר הוא גם נוזל וגם מוצק? ומהם הרי הקשת? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם מהו ההבדל בין מפה גיאוגרפית לבין מפה מדינית? בעוד שבמפה גיאוגרפית מצוינים תנאי שטח כמו הרים ועמקים, ימים ואגמים וכן הלאה, הרי שמפה מדינית מתמקדת בחלוקה למדינות, ומציינת ערי בירה וערים מרכזיות בכל מדינה.

2. הידעתם איפה יש המון מדרגות שמובילות לשום-מקום? בהרי האלפים האוסטריים ישנה מעין מרפסת שקופה, המהווה תצפית בגובה של 400 מטרים, ומתחתיה – אין כלום. אל המרפסת הזו מובילות 14 מדרגות ועוד גשר באורך של 100 מטרים. האתר אינו מומלץ לבעלי פחד גבהים...

3. הידעתם היכן נמצא ההר הגבוה ביותר במערכת השמש? על כוכב מאדים ישנו הר געש כבוי בשם אולימפוס מונטס. גובהו הוא 24 קילומטרים – פי שלושה מגובהו של האוורסט.

4. הידעתם לאן הולכים כל המים שמגיעים מהגשמים? מרבית מי הגשמים נספגים באדמה ומפרים אותה. חלק אחר של המים זורם אל המקומות הנמוכים, ולבסוף ממלא את הנהרות והאגמים. אם לאחר הגשם ישנם ימים חמים, חלק מן המים מתאדים.

5. הידעתם איזה רובוט נבנה בהשראת ציפור? הקוליברי היא ציפור קטנה במיוחד, אשר יכולה, בניגוד לציפורים אחרות, לעוף גם אחורה ולצדדים, וגם לרחף במקום. הרובוט "ננו-קוליברי" מסוגל גם הוא לעשות זאת. מדובר ברובוט קטן מאד, שלמרות גודלו יכול לשאת מצלמה וציוד תקשורת זעיר.

6. הידעתם איך אפשר ליצור חומר שהוא גם נוזל וגם מוצק? קחו חצי כוס קורנפלור (עמילן תירס). ערבבו פנימה בעדינות רבע כוס מים. כשהתערובת תהיה מוכנה תגלו תופעה מוזרה: אם תכניסו את האצבע אל החומר באיטיות – הוא יישאר נוזלי, אך אם תכניסו אותה במהירות ובעוצמה – החומר "יתנגד" וירגיש כמוצק.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

7. הידעתם היכן נמצאים הרי הקשת? בצפון סין, על דרך המשי, ישנם הרים אשר נקראים "הרי הקשת", בזכות דוגמת הפסים המופלאה שעליהם. ההרים "צבועים" בגוונים שונים של חולות, ונראים כאילו נצבעו במגוון צבעים ביד אמן.

תגיות:עובדות שלא ידעתםרובוטהרי הקשת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה