חדשות בארץ

יש לכם רכב מזהם? אל תכנסו לחיפה

עיריית חיפה והמשרד להגנת הסביבה החלו בתכנית אכיפה למניעת זיהום האוויר בעיר. כחלק מהתקנות החדשות לא תותר כניסת כלי רכב מזהמים לאזורים הנקיים בעיר. כל הפרטים

  • ב' שבט התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

החל מהשבוע שעבר, ה-1 לינואר 2019, נאסרה כניסת כלי רכב מסחריים קלים וכלי רכב מזהמים לאזורי המגורים בעיר חיפה. הקנס שיוטל על רכב מזהם שיכנס לאזורים הנקיים עומד על 500 שקל ליחיד ו-1,000 שקל לתאגיד. ההכנסות מתשלומי הקנסות מועברות לקרן עירונית-ייעודית, העוסקת בהפחתת זיהום האוויר.

האזורים שעליהם חל החוק החדש המוגדרים כאזור מופחת פליטות, כוללים את כל אזורי המגורים בעיר חיפה. יחד עם זאת תהיה הכניסה למנהרות הכרמל, לאזורי מפעלי המפרץ ולנמל ממזרח. לצורך הפעלת התכנית והחלת החוק החדש, נקבעו על ידי העירייה הסדרי תנועה חדשים וחוק עזר עירוני חדש, האוסרים על תנועה וחנייה של כלי-רכב מזהמים באזורי המגורים בעיר חיפה. לשם הנגשת החוק, הוצבו שלטים ותמרורים בכבישים המובילים אל העיר חיפה וגם בכל הכניסות לאזור אוויר נקי. עיריית חיפה תפעיל מערך פיקוח המוודא שכלי הרכב המזהמים אינם נכנסים לאזור הנקי.

כזכור, עד כה נאסרה הכניסה לרכבי דיזל מזהמים במשקל הגבוה מ-3.5 טון. כעת, עם כניסתו של החוק החדש לתוקף, התרחב האיסור גם לרכבי הדיזל המסחריים מתחת למשקל זה ואף על טנדרים. למרות האיסור, תותר כניסת כלי הרכב לעיר במידה ויותקן בהם מסנן חלקיקים המיועד להפחתת זיהום האוויר. עלות המסנן נמוכה מאחר והוא ניתן בסבסוד המשרד להגנת הסביבה.

החוק החדש, שנקרא 'אזור אוויר נקי', מקודם על ידי עיריית חיפה ועל ידי המשרד להגנת הסביבה, במטרה שתוביל לצמצום זיהום האוויר, ולהפחתת הסיכונים הסביבתיים באזור מפרץ חיפה. תחילתה של התכנית הייתה בספטמבר 2015, וכעת היא עולה שלב, בתקווה שתצמצם את זיהום האוויר הנגרם מכלי הרכב אשר משפיע על תושבי העיר.

במקביל לתוכנית "אזור אוויר נקי" ולחוק החדש שחוקק, הוביל המשרד להגנת הסביבה שורת פעולות בעיר חיפה וביניהם: הכנסת משאיות גז טבעי למערך פינוי האשפה העירוני, הכנסת 100 מכוניות חשמליות למערך שיתוף רכב בעיר, התקנת מאות מסננים על משאיות ואוטובוסים מזהמים, הכנסת 25 אוטובוסים חשמליים לקווי אגד, והסטת תנועת משאיות למנהרות הכרמל. כל הפעולות האלו נועדו בכדי לצמצם את זיהום האוויר באזורי המגורים בעיר התחתית ועוד.

תגיות:חיפהזיהום אוויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה