חדשות בארץ

בירושלים מצפים לשלג – ומתכוננים לקראתו

מטה החירום העירוני בעיר הבירה השלים את היערכותו לקראת המערכת החורפית הצפויה להתחזק הלילה, ועשויה להביא עמה לעיר שלג מעורב בגשם

שלג בכותל המערבי, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שלג בכותל המערבי, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מזג האוויר הסוער והקר השורר ברחבי הארץ, שצבר תאוצה נוספת בשעות האחרונות, מגביר את הציפיות בירושלים לחזות בפתיתי שלג לבנים ראשונים לעונת חורף זו.

בהודעה שהוציאה עיריית ירושלים נאמר: "התחזיות המעודכנות שבידי עיריית ירושלים מצביעות על כך שהלילה צפויה מערכת חורפית; בדגש על כמויות רבות של גשם, רוחות חזקות של כ- 90 קמ"ש, טמפרטורות נמוכות וייתכן גם שלג מעורב בגשם שלא ייערם על הקרקע. ראש העיר, משה ליאון, הנחה את אגפי העירייה להיערך לקראת מזג האוויר החורפי".

השלג, כאמור, לא אמור להיערם על הקרקע, אך מטה החירום העירוני של ירושלים השלים את היערכותו לקראת מזג האוויר גם במידה ויקצין מעבר לתחזית. "ההמלצה לתושבים היא לשמור על בטיחות מירבית, להיערך למזג האוויר הסוער ולהישמע להנחיות שיופצו בתקשורת. אם ירד שלג – העירייה ערוכה לטיפול בו".

בהודעתה, מסרה העיריה לתושבי העיר את ההנחיות הבאות: התושבים ובעלי העסקים מתבקשים לשמור על הניקיון ולהקפיד לא להשליך קרטונים ושקיות זבל מחוץ לפחי האשפה, מחשש שיסתמו את פתחי הניקוז. יש לגזום עצים וענפים בגינות פרטיות בסמיכות לכבלים ולפנות את הגזם באופן מוסדר. יש לבדוק את בטיחות מערכות החשמל ולהצטייד בתאורת חירום וערכות לחימום. חשוב לחזק אנטנות, דודי שמש וחפצים אחרים על הגגות ובמרפסות.

כמו כן, יש לוודא איטום גגות ופתחים (חלונות ותריסים) ולנקות ולפתוח תאי ניקוז מים בחצרות ומרזבים על הגגות. יש לפנות חפצים שאינם מוחזקים ועשויים ליפול ממקום גבוה או לעוף כגון עציצים, אדניות, ריהוט ושלטים.  יש להימנע משהייה תחת סככות, פרגולות, צריפים או מבנים ארעיים.​ בנוסף, ממליצה העיריה לבדוק את תקינות מערכות החימום, בעיקר אלה המחייבות אוורור.

ובינתיים, בחרמון השלג ממשיך לרדת ולהיערם. מאתר החרמון נמסר כי במפלס התחתון נערמו כבר כ- 90 ס"מ של שלג.

הלילה, כאמור, צפוי מזג אוויר סוער. גשם ירד לפרקים, מלווה בסופות רעמים, מהצפון ועד לצפון הנגב. בנוסף לחרמון, שלג צפוי לרדת בפסגות הגבוהות של הרי הצפון והמרכז. מחר יוסיפו לרדת גשמים מקומיים, ברובם קלים, בצפון הארץ ובמרכזה. בחרמון יוסיף לרדת שלג. במהלך היום הגשמים יתמעטו והרוחות ייחלשו בהדרגה. יוסיף להיות קר מהרגיל לעונה. ביום חמישי תחול עלייה בטמפרטורות ומזג האוויר יהיה נאה בדרך כלל.

תגיות:שלגירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה