חדשות בארץ

איזנקוט בעוטף עזה: מבין את התסכול, אבל יש עוד חזיתות

בפגישת פרידה עם ראשי רשויות בעוטף עזה, אמר הרמטכ"ל היוצא כי ישנם "סיכויים בינוניים" למערכה נוספת ברצועה בשבועות הקרובים, אך הוא מקווה שעד סוף 2019 ישרור שקט כדי שניתן יהיה להשלים את פרויקט המכשול

איזנקוט עם ראשי הרשויות בעוטף עזה (צילום: דובר צה"ל)איזנקוט עם ראשי הרשויות בעוטף עזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

הרמטכ"ל גדי איזנקוט ממשיך בסבב אירועי הפרידה שהוא עורך לקראת סיום תפקידו בעוד כשבוע. היום (שלישי) הוא הגיע לביקור בעוטף עזה ונפגש עם ראשי הרשויות המקומיות בגיזרה.

בפגישה נכחו ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית שער הנגב, אופיר ליפשטיין, וראש המועצה האזורית חוף אשקלון, איתמר רביבו. איזנקוט הודה לבני שיחו על המעורבות והמנהיגות שהפגינו לאורך הדרך.

בשיחה דיבר איזנקוט בגילוי לב על הרגעים הקשים ביותר מבחינתו, שלדבריו היו כאשר רקטות ששוגרו מרצועת עזה נפלו ביישובי הדרום. הוא הביע הבנה לתסכול השורר ביישובי העוטף, אבל הוסיף: "צריך לזכור מה קרה לפני ולקחת בחשבון שיש עוד חזיתות להתמודד איתן".

הרמטכ"ל אמר כי המצב ברצועת עזה קשה, אך הדגיש כי האזרחים בה אינם סובלים מרעב. בהתייחסו להכנסת הכסף הקטארי לרצועה לצורך תשלומי המשכורות לפקידי ממשל החמאס, ציין איזנקוט כי מדובר באינטרס ישראלי וכי ללא כסף זה "הפיצוץ יגיע מהר יותר", כלשונו. בדברים שניתן לראות בהם ביקורת מרומזת על שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן, שהתפטר מתפקידו לפני כחודשיים, אמר איזנקוט כי החמאס מחשיב כניצחון את העובדה שבישראל מתרחשים מהלכים פוליטיים בעקבות הטרור שהוא מפעיל מהרצועה.

במהלך המפגש חשף איזנקוט כי ישראל סיכלה הברחה של כ- 15 אלף רקטות לתוך הרצועה. למרות שלדבריו ישנם "סיכויים בינוניים" לסבב לחימה נוסף בתקופה הקרובה, הביע הרמטכ"ל את תקוותו שעד סוף 2019 תשרור הפסקת אש ממושכת, וזאת כדי שניתן יהיה להשלים את פרויקט המכשול שבנייתו נמצאת בעיצומה.

ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני אמר לאחר הפגישה: ״נפרדנו היום בהצדעה מהרמטכ״ל ה- 21. איזנקוט ליווה באופן ישיר והדוק את פעילות ההגנה של צה"ל על יישובי עוטף עזה באחת התקופות המאתגרות שידענו, ופיתח איתנו – ראשי המועצות – קשר אישי שוטף. תחת פיקודו ובהמלצתו העקשנית קיבלה ממשלת ישראל את אחת ההחלטות המשמעותיות ושוברות השוויון מבחינת יישובי עוטף עזה – פרויקט המכשול נגד חדירות ואיום המנהרות. הפרויקט מתקדם באופן מואץ ויסתיים בחודשים הקרובים. משמעותו וחשיבותו כבר הוכיחה עצמה בחודשים האחרונים לא פעם".

תגיות:חמאסעוטף עזהגדי איזנקוט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה