עובדות שלא ידעתם

הידעתם איזו מצלמה בולעים כמו אקמול?

למה יש כתמים על השמש? איזה סנאי בונה לעצמו עיר תת קרקעית? ואיך מייבשים מלח? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם איזו מצלמה בולעים כמו אקמול? אחת ההמצאות הישראליות בשנים האחרונות היא המצלמה האנדוסקופית, אשר מסייעת לאבחון של בעיות במערכת העיכול. את המצלמה בולעים, ממש כמו כדור אקמול, והיא עוברת במערכת העיכול ומשדרת מתוכה צילומים מתוך הגוף.

2. הידעתם כיצד נוצרים צבעים על המסך? הצבעים שאנו רואים על מסך המחשב נוצרים באמצעות פיקסלים – נקודות צבע. לכל אחד מ-3 צבעי היסוד ישנן 256 עוצמות צבע, כך שבאמצעות הפיקסלים ניתן ליצור על המסך יותר מ-6 מיליון צבעים.

3. הידעתם שלשמש יש כתמים? כבר לפני שנים רבות ראו אסטרונומים כתמים כהים על השמש. הטמפרטורה שעל השמש גבוהה מאד (5500 מעלות). כתמי השמש הם אזורים על פני השמש שבהם הטמפרטורה נמוכה יותר. המדענים עדיין אינם יודעים בוודאות מה גורם לטמפרטורה לרדת באותם מקומות.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

4. הידעתם מהי המטרה של בניית סכרים? הסכרים הראשונים הוקמו על מנת לעצור את זרימת המים באזורים שונים, ולמנוע מהמים להגיע לאזורים מיושבים. ישנם סכרים שנבנים למטרות אחרות, כמו להפניית המים לשדות לצרכי השקייה, או סכרים שנועדו להשתמש בעוצמת המים כדי לייצר חשמל.

5. הידעתם איזה שימוש מזין עושים בזבל? קומפוסט הוא דשן מיוחד לאדמה, אשר מיוצר מזבל אורגני. את הקומפוסט מחזירים לאדמה כדי לתת לה יכולת טובה יותר של גידול צמחים.

6. הידעתם איזה סנאי בונה לעצמו עיר? הנובחניות הן סנאי קרקע שחיים בצפון אמריקה. כל משפחת נובחניות חופרת לעצמה מחילה באדמה לגור בה, אלא שהנובחניות גם חופרות מנהרות אשר מקשרות בין המחילות – וכך יוצרות עיר תת קרקעית משלהן.

7. הידעתם איך אפשר לייבש מלח? מלח הבישול מכיל מגנזיום כלורי, אשר נוטה לספוח מים. אם המלח נעשה גבישי ולח, אפשר לייבש אותו בקלות באמצעות הוספה של מספר גרגרי אורז לא מבושלים אל המלח. האורז סופג את הרטיבות, והמלח חוזר להיות יבש.

תגיות:עובדות שלא ידעתםשמש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה