חדשות בארץ

עוזי דיין הכריז: אתמודד בבחירות המקדימות לרשימת הליכוד לכנסת

דיין, לשעבר מפקד סיירת מטכ"ל וסגן הרמטכ"ל, הצהיר כי בכוונתו להתמודד על תפקיד שר הביטחון בממשלה הבאה

עוזי דיין (צילום: פלאש 90)עוזי דיין (צילום: פלאש 90)
אא

סגן הרמטכ"ל לשעבר, אלוף במילואים עוזי דיין, החליט לקפוץ למים הפוליטיים, והודיע כי יתמודד על מקום ברשימת הליכוד לכנסת. כך מדווח אתר ערוץ 7.

דיין בן ה- 71 מילא בעברו שורה של תפקידים צבאיים. בין היתר הוא שימש כמפקד סיירת מטכ"ל, ובמסגרת תפקידו זה פיקד על מבצע חילוץ בני הערובה בפיגוע המיקוח שהתבצע בקיבוץ משגב עם באפריל 1980. במהלך המבצע הוא נפצע ברגלו ובחזהו. בהמשך דרכו כיהן דיין, בין השאר, כראש אגף תכנון במטכ"ל, כמפקד פיקוד מרכז וכסגן הרמטכ"ל. בשנת 2000 הוא מונה ליו"ר המועצה לביטחון לאומי.

לאחר פרישתו מהצבא, עסק דיין בפעילות ציבורית חברתית וחינוכית. בהתבטאויות פומביות הוא נהג להביע עמדות ימניות. התנסותו הפוליטית הקודמת לא הייתה מוצלחת: ב- 2006 הוא רץ לכנסת בראשות מפלגת "תפנית" אותה הקים, אך זו לא עברה את אחוז החסימה. לאחר מכן הוא הצטרף לליכוד, אך בבחירות 2009 הוא מוקם במקום ה- 42 הבלתי ריאלי.

דיין יתמודד בבחירות המקדימות בליכוד על מקום ברשימה מטעם מחוז מישור החוף. מדברים שאמר עולה כי אין בכוונתו להסתפק בתפקיד של חבר כנסת זוטר, אלא הוא שואף לפסגה. לדבריו, האתגרים הביטחוניים בפניהם עומדת מדינת ישראל בחזיתות השונות מחייבים כי "תיק הביטחון יישאר בידי הליכוד וכי בתפקיד שר הביטחון יכהן אדם אחראי, מנוסה ובעל הבנה בענייני הביטחון של ישראל". דיין הוסיף: "עשרות השנים בהן כיהנתי בתפקידים ביטחוניים בכירים ורגישים ביותר, ביניהם סגן הרמטכ"ל, מפקד סיירת מטכ"ל, ראש המועצה לביטחון לאומי ותפקידים נוספים, מכשירות אותי לכהן כשר הביטחון של מדינת ישראל, הניצב לצדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בהנהגת המדינה לביטחון בכל הגזרות".

תגיות:עוזי דייןהליכודבחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה