חדשות בארץ

בית המשפט: חשיפת יתר לשמש גורמת לסרטן העור

בצעד חסר תקדים פסק בית המשפט כי חשיפת יתר לשמש יכולה לגרום לסרטן העור, ובכך הכיר בקצין מילואים שנפטר מסרטן העור חודשיים לאחר שחרורו, כחלל צה"ל

  • א' שבט התשע"ט
אא

בשנת 2001 נפטר סגן אלוף (במיל') משה דגן, כשהוא רק בן 45. חודשיים קודם לכן, השתחרר דגן משרות צבאי משמעותי של 21 שנים, ומיד לאחר שחרורו חלה בסרטן העור, מחלה ממנה נפטר חודשיים לאחר מכן.

בני משפחתו הגישו בקשה למשרד הביטחון על מנת שיכיר בו כחלל צה"ל מחמת העבודה שקיים קשר סיבתי ישיר בין מחלתו, לבין שירותו הצבאי, טענתם העיקרית הייתה שחשיפתו הממושכת לשמש היא שגרמה למחלתו הקטלנית. במשרד הביטחון לא מיהרו לקבל את ההקשר, בטענה כי לא הצליחו לאתר את מיקום הנגע הראשוני שממנו התפתחה המחלה הגרורתית.

למרות שחשיפה ממושכת לשמש מהווה את אחד מגורמי הסיכון המשמעותיים ביותר למחלת סרטן העור, טענו במשרד הביטחון כי החשיפה של דגן לשמש במהלך שירותו הצבאי לא תרמה להופעת סרטן העור בגופו.

כאמור, השבוע, לאחר 17 שנות מאבק, הוכר דגן כחלל צה"ל בתום מאבק משפטי מסורבל, שהוכרע לבסוף על ידי בית המשפט בירושלים. בני משפחתו הגישו בקשת ערעור לבית משפט השלום בירושלים באמצעות עו"ד עמוס כהן ועו"ד ליאור טומשין ממשרד מרקמן את טומשין, שהכריע כי הקצין חלה בסרטן מחמת השירות הצבאי.

אלמנתו של דגן אמרה בצאתה מבית המשפט כי "זה היה חשוב בעיקר לי ולשלושת ילדינו".

מומחים בעלי שם עולמי העידו מצד התביעה, והוכיחו כי חשיפה מרובה לשמש של אנשי צבא בתפקידי שדה, משלבת אלמנטים של חשיפה מתמשכת באזורים רגישים כמו צוואר וראש.

עו"ד עמוס כהן, שותף במשרד מרקמן את טומשין ומנהל פורטל "עוד זכות" שייצג את אלמנתו של משה אמר כי "במקרים מהסוג הנ"ל קיימים אתגרים בהוכחת החשיפה התעסוקתית מן העבר הרחוק, התמודדות עם שאלות רפואיות כבדות משקל ותמרון בין דעות של מומחים.

"אני מאמין ומקווה שמקרה זה יביא לעלייה במודעות מפני הסכנות הכרוכות בחשיפה בשירות או חשיפה תעסוקתית לשמש, כך גם במודעות לזכויות העומדות לציבור המשרתים והעובדים, לקבלת פיצויים במקרים שבהם אובחן סרטן העור או מפגעי שמש".

תגיות:סרטן העורשמש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה