חדשות בארץ

הותר לפרסום: סמל אביתר יוספי נהרג במהלך אימון ניווט בנחל חילזון

צוות של יחידת החילוץ 669 חילץ בשעות הבוקר המוקדמות את יוספי מתוך הנחל כשהוא במצב אנוש. הוא הוטס במסוק לבית החולים, אך ניסיונות ההחייאה עלו בתוהו והוא נפטר בדרך

(צילום: דוברות המשטרה)(צילום: דוברות המשטרה)
אא

צה"ל התיר לפני הצהריים (שני) לפרסום כי הצעיר שנסחף ונעלם לפנות בוקר בנחל חילזון הינו לוחם צה"ל, אביתר יוספי, שהיה במהלך אימון ניווט בדד בצפון הארץ. יוספי – בן 20 מגבעת שמואל, לוחם בגדוד הסיור של חטיבת הצנחנים – אותר לאחר מכן בנחל כשהוא במצב אנוש, ונפטר בדרכו לבית החולים. הודעה נמסרה למשפחתו. בעקבות נפילתו, הוא הועלה מדרגת רב טוראי לדרגת סמל.

עם היוודע הידיעה על היעלמותו של יוספי בנחל, החלו כוחות הצבא בשטח בחיפושים אחריו. כוחות משטרה גדולים הוזנקו למקום בסיוע מתנדבי יחידת חילוץ גליל כרמל של המשטרה ומסוק מהמערך האווירי, והצטרפו לחיפושים. בחיפושים השתתפו גם צוותי כיבוי והצלה שהגיעו לזירה, ובהם צוות של היחידה לחילוץ מיוחד של תחנת גליל מרכזי. יוספי אותר לבסוף כמה מאות מטרים מהמקום בו נסחף. הוא חולץ על ידי צוות של יחידת החילוץ 669 והוטס במסוק לבית החולים, אך כאמור מותו נקבע בדרך. במהלך הסריקות, שלושה חיילים נוספים נפגעו באורח קל מהיפותרמיה ופונו לבית החולים רמב"ם בחיפה לקבלת טיפול.

מהתחקיר הראשוני עולה כי החיילים יצאו אמש, בסביבות השעה שמונה בערב, לאימון הניווט. בשל תנאי מזג האוויר הקשים ששררו באזור, הוחלט בארבע לפנות בוקר לסיים את האימון, והחיילים נקראו להגיע לנקודת הסיום. יוספי וחברו ליחידה עשו את דרכם חזרה לנקודת הכינוס, ובסביבות השעה חמש בבוקר חצו את נחל חילזון, שבימים רגילים הינו נחל אכזב. לאחר שחברו עבר את הנחל בשלום, נכנס יוספי אף הוא לנחל אך החליק ונסחף. החייל השני לא הצליח לסייע לו לצאת מהמים והזעיק את כוחות הצבא. לאחר חיפושים של למעלה משעה וחצי, אותר החייל הנעדר במצב אנוש. הניסיונות להחיותו בדרך לבית החולים עלו בתוהו.

(צילום: דוברות המשטרה)

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר הבוקר לכתבים כי מבחינת תנאי מזג האוויר ששררו אמש, ניתן היה לצאת לתרגיל הניווט, היות ובמהלך האימון לא ירד גשם. הוא ציין כי תיק הניווט אושר על ידי מפקד חטיבת הצנחנים, אלוף-משנה יקי דולף.

בעקבות האירוע הקשה, הורה מפקד זרוע היבשה, האלוף קובי ברק, לעצור את כל הניווטים בצה״ל. המשטרה הצבאית החלה בחקירת האירוע. מפקד פיקוד מרכז, האלוף נדב פדן, הורה על הקמת צוות מומחים בראשות מפקד חטיבת "עציוני", אלוף-משנה אורן שמחה, לבדיקת נסיבות התקרית.

(עדכון ראשון: 14:59)

תגיות:צה"לתאונת אימוניםנחל חילזון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה