עובדות שלא ידעתם

תאומים: 10 עובדות מרתקות שאולי לא ידעתם

מה יחס התאומים באוכלוסייה, האם לתאומים יש סיכוי גבוה יותר להיות הורים לתאומים? 10 עובדות שאולי לא ידעתם

  • א' שבט התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. כיום נולדים יותר מפי שניים תאומים ביחס למספר התאומים שנולדו בעבר. עד תחילת שנות ה-80 אחת מתוך 90 לידות הייתה לידת תאומים, היום מדובר בלידה אחת מ-40.

2. תאומים שהופרדו בלידתם יהיו בעלי אורח חיים דומה. מחקרים שבדקו תאומים זהים שהופרדו בלידתם מצאו כי אורח חייהם של התאומים זהה, ולרוב הם זהים בהעדפותיהם בלבוש, דרכי משחק, מוזיקה, מזון ושתייה.

3. למרות המלצת הפסיכולוגים להדגיש את תחושת הנבדלות של כל אחד מהתאומים, 85% מההורים לתאומים ילבישו אותם בלבוש זהה או כמעט זהה לאירועים ולמסיבות.

4. תאומים יכולים להיוולד בהפרש של שבועות או חודשים. מדובר בתופעה נדירה, כאשר השיא הוא תאומים שנולדו בהפרש של 87 ימים זה מזה.

5. אוניברסיטת פדובה גילתה שתאומים מתקשרים כבר בתוך הרחם, כפי שהם מתקשרים מחוצה לו. בהתחלה התאומים רק מושיטים ידיים, עד שבסוף הם נוגעים אחד בשני יותר מאשר הם נוגעים בעצמם.

6. הקשר בין תאומים זהים הוא קשר מיוחד. הם נוטים להסכים יותר זה עם זה ולהסתדר יותר, ולכן גם להיות קרובים יותר מזוגות רגילים של אחים.

7. לתאומות לא זהות סיכוי כפול ללדת תאומים בעצמם.

8. להורים לתאומים לא זהים סיכוי טוב ללדת שוב תאומים.

9. הריון תאומים נחשב הריון בסיכון. עם זאת, פרופ' משה בן עמי, מנהל מחלקת נשים ויולדות בבית החולים פוריה בטבריה, מציין שלמרות הקשיים והסיכונים - רוב הריונות התאומים מסתיימים בלידת תינוקות בריאים.

10. בשונה מבני אדם, אצל דובי הקוטב תאומים הם די שכיחים. למעשה, סביר יותר כי ייוולדו לדובי הקוטב זוגות תאומים, וכמעט ולא נולדים גורי דובים יחידים או שלישיות.

תגיות:תאומיםנפלאות הבריאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה