חדשות בעולם

הראשון לציון הרב יצחק יוסף במסר לולדימיר פוטין, נשיא רוסיה

במהלך פגישתם של הראשון לציון הרב יצחק יוסף עם רבה הראשי של רוסיה, ביקש הרב יוסף להעביר מסר בשמו לולדמיר פוטין

  • א' שבט התשע"ט
אא

הרב ברל לאזאר, רבה הראשי של רוסיה, נפגש אתמול (ראשון) עם הרב הראשי לישראל הראשון לציון הרב יצחק יוסף בלשכתו. בפגישה נכחו רבנים נוספים, ביניהם: הרב משה לאזאר, מחשובי רבני איטליה, והרב יוסף יצחק מרזל, רב ועד הכשרות ברוסיה שע"י הרבנות הראשית לרוסיה.

במהלך הפגישה, תיאר הרב לאזאר בפני הראשון לציון את המערך ההיקפי של הכשרות ברוסיה, הכולל כיום כמה מאות מפעלי מזון, עשרות מסעדות ובתי קפה, העומדים כולם תחת הפיקוח המוקפד של ועד הכשרות שעל יד הרבנות הראשית לרוסיה.

הרב לאזאר סקר אף את ההתפתחות של חיי הקהילה היהודית ברוסיה ואת הפעילות הרחבה שנעשית על מנת להקל על חיי היהודים במדינה, הקמת מקוואות טהרה, המערכת הענפה של החינוך, ועוד. הרב לאזאר ציין אף כי בסיועו של נשיא רוסיה, בית הכנסת העתיק שבעיר סמיפרופל שב'קרים' חזר לפעול ולשמש את יהודי העיר

הראשון לציון התעניין עוד ביחס השלטונות ברוסיה כלפי הקהילה היהודית, וביקש מהרב לאזאר כי יעביר את ברכתו והערכתו הרבה לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, על עמידתו לימין הקהילות היהודיות ברוסיה והסיוע הרב להן.

הרב לאזאר הגיש לראשון לציון ספר פלפולי תורה של תלמידי 5 ישיבות "תומכי תמימים – ליובאוויטש" במוסקבה ואת מדריך הכשרות של וועד הכשרות שעל יד הרבנות הראשית לרוסיה, ובו רשימת מאות מפעלי הכשרות, המוצרים, רשתות מזון, בתי קפה ועוד - העומדות תחת כשרותו המהודרת של רבה של רוסיה.

הראשון לציון שיבח את הרבנים ואת פעילותם הברוכה, וכן עודד אותם להמשיך ולהרחיב את עבודתם החשובה ברוסיה בכלל ובמוסקבה בפרט.

תגיות:מוסקבהפוטיןהראשון למיון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה