חדשות בארץ

השר אריה דרעי: אנחנו מתקרבים להסלמה מול החמאס

שר הפנים אמר כי ישראל מעוניינת עדיין בהסדרה עם החמאס: "להרוס את עזה ולשטח אותה זו לא בעיה, אבל מה יצא לנו מזה? אבל לצערי אנחנו על סף הסלמה"

דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר הפנים אריה דרעי שיגר הבוקר (שני) אזהרה לארגון החמאס, וזאת בעקבות ירי הרקטה הלילה לעבר העיר אשקלון.

בראיון לרינו צרור בגלי צה"ל אמר דרעי: "לצערי, ואני אומר את זה מתוך כאב, אנחנו על סף הסלמה. כנראה שכל ניסיונות ההסדרה שאנחנו מנסים לעשות איתם – לא הולכים. אנחנו לא מקבלים את התירוצים של 'סוררים', ורואים את החמאס כמי שאחראי על הפרחת הבלונים ושיגור הטילים".

דרעי הדגיש, עם זאת, כי ישראל מעוניינת עדיין בהסדרה: "אנחנו באמת משתדלים ללכת לקראתם וחוטפים על כך ביקורת, אבל אנחנו רוצים בכל זאת לנסות להגיע להסדרה, כיון שהליכה לקרב אינה מהווה אתגר מלחמתי מבחינתנו. להרוס את עזה ולשטח אותה זו לא בעיה, אבל מה יצא לנו מזה? אני מעדיף לנסות ולחטוף את הביקורת ואת השאלות הקשות – אולי זה ילך. אבל לצערי אנחנו על סף הסלמה. אני לא מוכן לתת להם חשמל ומים ובסוף לחטוף ירי פעם בכמה שבועות – אני לא מוכן לכך בשום אופן".

שר הפנים הוסיף כי המסר הועבר לחמאס בצורה חריפה בשתי צורות: "האחת, הם חטפו אתמול בתגובה מכה לא פשוטה, ומצד שני הם קיבלו מסר שאנו על סף הסלמה. אם אני מוציא את החיילים שלנו למלחמה – אני יכול להגיד להם: בנים יקרים, עשיתי כל מאמץ שבעולם, חטפתי ביקורות ולפעמים גם ביזיונות, כדי לנסות ולמנוע את המלחמה".

דבריו של דרעי באו, כאמור, על רקע ירי הרקטה הלילה מרצועת עזה לעבר אשקלון. לוחמי סוללת "כיפת ברזל" הצליחו, בחסדי שמיים, ליירט את הרקטה מבלי שנגרמו נזק או נפגעים. בתגובה לשיגור הרקטה, מטוסי  קרב ומסוק קרב של צה"ל תקפו מספר יעדי טרור במחנה צבאי של החמאס בצפון רצועת עזה.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, הגיב אף הוא הבוקר על התחממותה מחדש של גיזרת הדרום. בראיון לרשת ב' אמר כץ כי התקיפה של חיל האוויר בעזה נועדה לשמור על ההרתעה של ישראל, וכי על חמאס להפנים שאם המצב יידרדר – ישראל לא תהסס לפעול.

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מתח היום ביקורת על מדיניותו של הקבינט המדיני-ביטחוני מול החמאס. בראיון לאסתי פרז ברשת ב' אמר שר הביטחון לשעבר כי מדיניות זו משולה למי שאוכל את הדגים המסריחים וגם מגורש מהעיר: "אנחנו גם מעבירים 15 מיליון דולר בכל חודש במזומן לראשי ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. הגדלנו את אספקת החשמל מ- 4 שעות ל- 12 שעות, הגדלנו את מרחב הדיג מ- 9 מייל ל- 12 מייל, וגם נתנו חסינות לראשי חמאס – הם יכולים להסתובב חופשי ברצועת עזה ולקרוא לרצח יהודים. זה באמת טירוף מוחלט".

ליברמן הוסיף כי "החולשה לא מביאה שלום, והוויתורים לא מקרבים אותנו להסדר ולהסדרי ביטחון. הם רק מקרבים את העימות הבא. חמאס כל יום יותר בטוח בעצמו, יותר חצוף ויותר נחרץ".

(עודכן: 13:05)

תגיות:חמאסאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה