חדשות בעולם

נשיא מצרים א-סיסי: ישראל מסייעת לנו במאבק נגד דאע"ש בסיני

בהצהרה רשמית ראשונה מסוגה, אישר נשיא מצרים כי הצבא המצרי וישראל פועלים בשיתוף פעולה הדוק ביותר, בין היתר נגד הטרוריסטים בצפון חצי האי סיני: "יש לנו טווח רחב של שיתוף פעולה עם הישראלים"

א-סיסי, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)א-סיסי, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, מאשר כי הצבא המצרי פועל בשיתוף פעולה עם ישראל נגד ארגוני הטרור בצפון חצי האי סיני.

דבריו של א-סיסי – המהווים הצהרה מצרית רשמית ראשונה מסוגה בנוגע לתפקיד שישראל ממלאת במאבק נגד הטרור בחצי האי סיני – נאמרו בראיון לתוכנית "60 דקות" של רשת CBS, שקטע ממנו פורסם אמש (חמישי). א-סיסי נשאל בראיון האם שיתוף הפעולה עם ישראל הוא ההדוק ביותר מאז ומעולם, והשיב על כך: "זה נכון... יש לנו טווח רחב של שיתוף פעולה עם הישראלים".

צבא מצרים מנהל בשנים האחרונות מאבק דמים סיזיפי ועיקש נגד הטרוריסטים בצפון חצי האי סיני, המזוהים עם ארגון דאע"ש. במסגרת המאבק, ישראל אישרה למצרים להגדיל את סדר הכוחות הצבאי שלה בסיני מעבר למה שנקבע בהסכם השלום בין שתי המדינות. על פי ידיעות שהתפרסמו מפעם לפעם בכלי תקשורת שונים – בעיקר בעולם הערבי, אך גם בתחקיר של ה"ניו יורק טיימס" – ישראל אף גילתה מעורבות פעילה בלחימה כאשר ביצעה מתקפות אוויריות נגד שלוחת דאע"ש בסיני. ידיעות אלו לא זכו לאישור.

מעבר להתבטאות החריגה של א-סיסי ביחס למעורבות הישראלית במאבק נגד הטרור בסיני, הראיון עסק במצב זכויות האדם במצרים – סוגיה שמטרידה ארגוני זכויות אדם ואף מדינות במערב. כזכור, א-סיסי כיהן כשר ההגנה בממשלו של הנשיא מוחמד מורסי, איש "האחים המוסלמים" שעלה לשלטון במצרים לאחר הדחתו של הנשיא חוסני מובארכ. בקיץ 2013 הדיח הצבא את מורסי, ובבחירות לנשיאות שהתקיימו ב- 2014 זכה א-סיסי לרוב מוחץ של קולות המצביעים. המשטר המצרי הוציא את ארגון "האחים המוסלמים" אל מחוץ לחוק ומנהל נגדו מאבק חורמה. במסגרת מאבק זה הוא אינו בוחל באמצעים כדי לדכא את פעילי ותומכי הארגון האסלאמיסטי.

בתשובה לשאלה האם הוא יודע מה מספרם של האסירים הפוליטיים במצרים, השיב א-סיסי: "אין לנו אסירים פוליטיים. אנחנו מנסים לעמוד מול הקיצונים שמנסים לכפות את האידיאולוגיה שלהם על העם. הם עומדים כעת בפני משפט הוגן. זה עלול לקחת שנים, אבל עלינו לפעול על פי החוק".

א-סיסי הוסיף ודחה על הסף את הטענות של ארגוני זכויות אדם, לפיהן 60 אלף אסירים פוליטיים מוחזקים בבתי הכלא במצרים: "איני יודע מהיכן הם קיבלו את המספר הזה. אמרתי שבמצרים אין אסירים פוליטיים. בכל מקום שמיעוט מנסה לכפות את האידיאולוגיה הקיצונית שלו – עלינו להתערב".

השאלות הנוקבות שנשאל א-סיסי ביחס למצב זכויות האדם במצרים הביאו – לטענת הרשת האמריקנית – לפנייה חריגה אליה שנעשתה מצדו של שגריר מצרים בוושינגטון בבקשה לגנוז את הראיון ולא לשדרו. CBS הודיעה כי הראיון המלא ישודר בעוד יומיים, כמתוכנן.

תגיות:מצריםדאע"שא-סיסיחצי האי סיני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה