חדשות בארץ

נתניהו: ניפצנו לחיזבאללה את נשק מנהרות הטרור

בנאום בפני צוערי בה"ד 1, במסגרת יום עיון לזכרו של סגן-אלוף עמנואל מורנו הי"ד, אמר ראש הממשלה כי ישראל פועלת נגד איראן במישור הצבאי בעוד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פועל נגדה במישור הכלכלי

נתניהו בבר אילן, היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)נתניהו בבר אילן, היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום בפני 650 צוערי בה"ד 1, במסגרת יום עיון לזכרו של סגן-אלוף עמנואל מורנו הי"ד, שנערך באוניברסיטת בר-אילן.

נתניהו התייחס בין השאר לפעילותה המתמשכת של ישראל נגד אויביה, המתנהלת בפרט בחזית הצפון: "אנחנו פועלים בנחישות נגד כל מי שחותר לסכן אותנו. זה קורה כרגע בסוריה, נגד הניסיונות של איראן להתבסס צבאית בסוריה, זה קורה גם בגבול הלבנון".

ראש הממשלה הבהיר כי ישראל פועלת לסכל את ההפתעה שהחיזבאללה ניסה לייצר נגדה: "אנו שוללים מחיזבאללה את נשק מנהרות הטרור, שהוא הכין כדי לתקוף אותנו. הוא הכין כאן תחבולה, ובתחבולה ניפצנו לו את נשק ההפתעה המרכזי, בתחילת המלחמה כפי שהוא תכנן את זה, כפי שאנחנו שוללים גם את נשק המנהרות ברצועת עזה מהחמאס.

"האיום הגדול ביותר מצד איראן", הוסיף נתניהו, "הוא האיום של נשק גרעיני בידי מעצמה שמצהירה שאנחנו צריכים להיות מושמדים מעל פני האדמה. גם כאן אנחנו נאבקים, ונאלצתי לעיתים להיאבק מול כל מנהיגי העולם, מול מה שראיתי כסכנה קיומית, להילחם בה מבעוד מועד. אני התנגדתי בתוקף להסכם הגרעין שנחתם עם איראן, הסכם שסלל את הדרך של איראן לארסנל גרעיני – לא לפצצה אחת, למאות פצצות. זה הסכם שתדלק 'בתמורה' את קופת המשטר הזה לסכומי עתק, שהם מיד הפנו אותם לתוקפנותם באזור, לנסות לייצר אימפריה רצופה מטהראן ועד טרטוס. אני התעקשתי על החזרת הסנקציות נגד איראן, ואכן הנשיא טראמפ קיבל את ההחלטה האמיצה לחדש אותן. הנשיא טראמפ פועל נגד איראן במישור הכלכלי, ואנחנו כאן בישראל פועלים נגד איראן במישור הצבאי".

תגיות:איראןדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה