חדשות בארץ

הרשת סוערת: מרצה באוניברסיטה השפילה חיילת כי הגיעה עם מדים

מרצה מטיחה בחיילת על כך שהגיעה עם מדים לשיעור: "באת במדים, את חיילת בצבא של ישראל, ויתייחסו אלייך בהתאם"

  • כ"ה טבת התשע"ט
אא

הרשת סוערת: תלמידה באוניברסיטה העברית הגיעה לשיעור כשהיא לבושה במדי צה"ל. סטודנטית נוספת, ערביה, העירה לחיילת. בעקבות ההערה פרץ בין השתיים ויכוח. לאחר סוף השיעור פנתה המרצה לחיילת שעמדה במסדררון, צודדה בסטודנטית הערביה, ונזפה בחיילת בחומרה.

"את לא יכולה להיות נאיבית ולבקש שיתייחסו אלייך כאזרחית כשאת מבקשת להיות במדים. את חיילת בצבא של ישראל, ויתייחסו אלייך בהתאם", הטיחה המרצה בסטודנטית.

הסטודנטית הגיבה בשאלה: "זה מפריע שאני יושבת במדים בכיתה?", והמרצה השיבה לה: "יש הכשרה שלמה של אנשי צבא וכולם יושבים בלי מדים". החיילת בתגובה: "אני מתנדבת בצה"ל. קורעת את עצמי כדי להגן. אני לא צריכה לקבל תגובות כאלה".

"למה זה אנשים שפותחים למשל את המילטריזציה של חיי היום-יום בארץ. זה חשוב להם כפי שחשוב לך. יש אנשים שהחברה האזרחית חשובה להם כמו שהיא חשובה לך", אמרה המרצה בתוקף. "ואת חייבת לקבל בסובלנות את סדר העדיפות שלהם כפי שהם מקבלים ומתעמתים עם סדר העדיפות שלך. אם יש לך משהו תכתבי מכתב, יש לי עניינים אחרים. הקשבתי מספיק ואמרתי לך מה אני חושבת. את לא מכבדת אפילו את הזמן שלי".

אחד הסטודנטים תיעד את השיחה בין המרצה לסטודנטית, והעלה לרשת את הסרטון שהפך לויראלי. הצופים זעמו על התנהלותה הפוגענית והלא-מכבדת של המרצה.

ההתאחדות הארצית של הסטודנטים פרסמה הודעת גינוי נגד המרצה: "מביש לראות שסטודנטים זוכים לתגובות משפילות רק כי הם לובשים מדים. בשנים האחרונות עסקנו רבות בקידום זכויות סטודנטים וסטודנטיות שמשרתים במילואים כדי להבטיח שהשירות לא יפגע בהם מבחינה אקדמית. לא העלינו על הדעת שעצם לבישת המדים תהווה בעיה למי מהמרצים. זו לא מציאות מקובלת שסטודנט יחוש ולו במקצת שהקמפוס הוא לא מרחב בטוח עבורו. על אף חילוקי הדעות והמטענים הפוליטיים שצפים, אנו מדגישים בפני המרצים והסטודנטים: תביעו עמדות, אבל תשמרו על כבוד האדם".

מן האוניברסיטה העברית נמסר בתגובה: "האוניברסיטה העברית מכבדת את כל הסטודנטים והסטודנטיות שלה כולל את אלה שבאים ללמוד בזמן שירותם הצבאי בין אם הם חיילי סדיר, קבע או מילואימניקים. באוניברסיטה לומדים חיילים רבים חלקם במסגרת שיתופי פעולה ייחודיים עם רשויות הביטחון השונות כולל צה"ל. הסטודנטים הללו גם מקבלים תמיכה אקדמית נוספת במידת הצורך. הנהלת האוניברסיטה העברית מגנה התנהגות בלתי מכבדת בין סטודנטים לסטודנטים ובין אנשי סגל לסטודנטים. האוניברסיטה והמרצה מתנצלות בפני הסטודנטית שחשה פגועה, ונמשיך לפעול למען חיזוק תחושת הבטחון האישי של כל סטודנט וסטודנט".

תגיות:אוניברסיטהסטודנטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה