עובדות שלא ידעתם

הידעתם שאפשר ליצור כדור ממשולשים?

האם העגבנייה רעילה? מיהו האדם שגר במטוס? ואיך מכבים נר באמצעות מוסיקה? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם שאפשר להדפיס ממתקים? ההתפתחות של מדפסות תלת הממד בשנים האחרונות הגיעה גם לתחום המזון. שף-ג'ט היא מדפסת תלת ממד אשר מדפיסה ממתקים, בטכנולוגיה של הזרקת מים וסוכר. כרגע, עם זאת, המדפסת יקרה מאד, ואינה משווקת.

2. הידעתם איזה חומר שקוף נמצא בכל מקום שאנו מגיעים אליו? זהו, כמובן, האוויר. האוויר מורכב מתערובת של גזים כמו חנקן, חמצן, מימן ועוד. יחד נוצרת תערובת חסרת צבע או ריח, אשר מאפשר לנו לנשום.

3. הידעתם איזו מהפכה הובילה אנשים לעבור מן הכפר אל העיר? לא מדובר במהפכה מדינית כלשהי, אלא במהפכה התעשייתית – התפתחות מואצת של פיתוחים טכנולוגיים, שהחלה באמצע המאה ה-18. התפתחות הטכנולוגיה הובילה רבים לעבור לגור בערים, כדי למצוא בהן עבודה.

4. הידעתם שהעגבנייה נחשבה בעבר לרעילה? עד לשנות ה-20 של המאה ה-19 חשדו אנשים בעגבנייה, כמו גם בחציל, וחשבו שמדובר בירקות רעילים, בגלל הצבעים הבולטים שלהם. בשנים הבאות כבר התגלו הערכים התזונתיים של הירקות הללו.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

5. הידעתם שיש אדם שגר במטוס? קמפבל, מהנדס אמריקאי, גר כבר שנים בתוך מטוס בואינג 727 שיצא מכלל שימוש. לטענתו, חבל להשמיד מטוסים כאלה, משום שמדובר במבנים מושקעים, איכותיים ויפים, שיכולים לשרוד במשך שנים כמבני מגורים.

6. הידעתם שאפשר לכבות נר באמצעות מוסיקה? לוקחים משפך, ומקרבים את צידו הצר אל הלהבה הדולקת. בצד הרחב מניחים רמקול. כאשר המוסיקה תידלק – הנר יכבה. המוסיקה מרעידה את האוויר, והמשפך מרכז את הרעד בסמוך לנר, וגורם לאש לכבות.

7. הידעתם שאפשר ליצור כדור ממשולשים? כיפה גאודוזית היא שיטה שבה בונים כדור או כיפה בעזרת מוטות קטנים היוצרים משולשים. באמצעות המשולשים יוצרים את מעטפת הכדור. ככל שהמוטות יהיו קטנים יותר, כך יהיה הכדור מושלם יותר.

תגיות:עובדות שלא ידעתםעגבניות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה