חדשות בארץ

דיווח: ליברמן חשף את תוכנית השלום של טראמפ

הפלסטינים טוענים כי ליברמן, בעת שכיהן כשר הביטחון, נפגש עם גורמים פלסטיניים וחשף בפניהם את פרטי 'תוכנית השלום של טרמפ'

  • כ"ה טבת התשע"ט
ליברמן (צילום: פלאש 90)ליברמן (צילום: פלאש 90)
אא

העיתון 'אל חיאת' טוען הבוקר (רביעי) כי יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, חשף בפניהם את 'תוכנית המאה' של ממשל טראמפ. לדברי הפלסטיים, ליברמן עשה זאת לפני זמן לא רב, כשעוד כיהן כשר הביטחון.

לדבריהם, ליברמן דיווח להם שתוכניתו של טראמפ כוללת הקמת מדינה פלסטינית ברצועת עזה ומתן אוטונומיה, ללא הקמת מדינה, בשטח A. עוד טוענים הפלסטינים כי ליברמן אמר שישראל תמשיך לשלוט צבאית ביו"ש ובמרבית השטח של מזרח ירושלים, ובתמורה לכך יוקם נמל ימי ושדה תעופה ברצועת עזה.

מטעמו של ליברמן נמסר כי הוא לא ראה את תוכנית שהשלום של טראמפ, ועד כמה שהוא יודע - אין נציג ישראל שראה אותה, אם בכלל הושלמה.

יצוין כי מספר שרים בישראל טענו לאחרונה כי תוכנית השלום כוללת גישה בסיסית של פתרון שתי המדינות. עם זאת, לפי שעה אף גורם ישראלי לא ראה טיוטה או מסמך רשמי בנושא.

ככל הנראה, תכנית המאה של טראמפ, שהיתה אמורה להתפרסם בפברואר 2019, תפורסם רק לאחר הבחירות בישראל. ההשערה שלממשל האמריקני ברור שלא תהיה אפשרות לפרסם את התוכנית לפני שתוקם הממשלה הבאה כיוון שגם טראמפ עצמו לא יהיה מעוניין לפרסם את תוכניתו, שעלולה להשפיע גם על תוצאות הבחירות.

תגיות:אביגדור ליברמןדונאלד טראמפתוכנית המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה