חדשות בארץ

"טעות גדולה" או "צעד דרמטי"? כך הגיבה המערכת הפוליטית לפירוק המחנה הציוני

המחנה הציוני מתפרקת: כך הגיבו בימין ובשמאל לרעידת האדמה שביצע גבאי

  • כ"ד טבת התשע"ט
אבי גבאי (צילום: פלאש 90)אבי גבאי (צילום: פלאש 90)
אא

בעקבות הודעתו הדרמטית הבוקר (שלישי) של יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי, על פירוק המחנה הציוני, החלו להישמע תגובות מכל צדי הקשת הפוליטית.

ראש הממשלה נתניהו מסר בתגובה לפיצול המחנה הציוני: ''אני לא מתערב באיך השמאל מחלק את הקולות שלו. מה שחשוב לי הוא שהימין יקים גם את הממשלה הבאה וימשיך להוביל את מדינת ישראל. לצורך זה חייבים להצביע רק לליכוד''.

ח"כ איתן כבל הגיב על הפיצול במחנה הציוני: "טעות גדולה ואמרתי זאת לאבי גבאי. תרומתה של לבני גדולה".

ח"כ שלי יחימוביץ' הביעה תמיכה מלאה בגבאי: "מדובר בצעד דרמטי, אמיץ ומנהיגותי של אבי גבאי. אי אפשר להתכחש לעובדות: אף שלבני אדם ראוי, ההסכם בינה ובין גבאי לא עבד, ואף להיפך: הוא הפחית את האמון של הציבור במפלגה".

גם ח"כ מיכל בירן תומכת ביו"ר: "השילוב של המחנה הציוני היה מוצלח לשעתו, וציפי לבני היא אדם ראוי וחשוב במערכת הפוליטית. מפלגת העבודה תמיד הייתה ראש החץ והגיעה העת להחזיר אותה להובלה".

ח"כ נחמן שי: "המעשה נעשה. מפלגת העבודה הולכת קדימה, נחושה, דבקה בעמדותיה החברתיות והמדיניות. אני מאמין כי מחנה גדול ישוב ויצטרף אלינו בדרך הזו".

גם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס לנאומו הדרמטי של גבאי ואמר: "הזעזוע הזה מוכיח שוב שהמפלגה שיכולה לתת תשובה לליכוד היא יש עתיד. לנו אין זעזועים, רק מצטרפים. הכוחות במרכז יצטרכו להתרכז מאחורי יש עתיד". 

ח"כ לבני עצמה הגיבה בטוויטר: ''תודה למתקשרים, למסמסים ולתומכים", צייצה. ''טוב שהותרו הספקות ואפשר להתמקד באתגר הלאומי החשוב שעומד לפנינו, כל המאמינים באמת בדרך - מהפך בבחירות הקרובות''.

תגיות:פוליטיקההמחנה הציוניאבי גבאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה