ונשמרתם

רוכבי אופניים חשמליים, שימו לב: התקנות החדשות נכנסו לתוקף

רכיבה מעל גיל 16 עם רישיון נהיגה על רכב או רישיון נהיגה ייעודי – אלו חלק מהתקנות החדשות שנכנסו לתוקפן הלילה

  • כ"ד טבת התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במהלך הלילה (שלישי) נכנסו לתוקפן חלק מתקנות התחבורה החדשות לאופניים וקורקינטים חשמליים.

על פי התקנות החדשות, ייאסר על נערים מתחת לגיל 16 לרכוב על אופניים או קורקינט חשמליים. אלו שמעל גיל 16 וירצו לרכוב על אחד מהכלים יהיו מחויבים להחזיק ברשותם או רישיון נהיגה על רכב או רישיון נהיגה ייעודי, שאותו קיבלו לאחר קורס מיוחד הנלמד בבתי הספר ובמוקדים שונים בארץ.

ברחבי הארץ יסתובבו פקחים שתפקידם יהיה לאכוף את החוק ולמנוע עבירות. העובר על החוקים צפוי לספוג קנסות כספיים כבדים, החרמת הכלי ואפילו דחייה בקבלת רישיון הנהיגה על רכב.

היום צפויה ועדת הכלכלה של הכנסת לאשר סופית את התקנה שהציע השר כץ, ואף עברה בממשלה בחודש שעבר. על פי התקנה, כל רוכב אופניים יהיה מחויב לחבוש קסדה בכל נסיעה ואף ללבוש אפוד זוהר בנסיעה בשעות החושך.

תקנות נוספות שייכנסו לתוקפן בשבועות הקרובים: ההצעה לדחות בשנה את האפשרות להוציא רישיון נהיגה עבור מי שנתפס רוכב על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16 או באופניים שמהירותם גבוהה מהמהירות המותרת (עד 25 קמ"ש).

הצעות נוספות: החרמת ואף השמדת אופניים חשמליים שייתפסו כשהם אינם תקינים, שרוכביהם היו מתחת לגיל 16, רכבו בעת שכרות, הרכיבו אדם נוסף בניגוד לחוק או לא צייתו לרמזור אדום.

כמו כן, כחלק מהאכיפה יאושרו קנסות כבדים על עבירות תנועה עם אופניים חשמליים וכל עבירה על החוקים תגרור קנסות שינועו בין 250 שקלים ועד ל-1,000 שקלים על עבירות חמורות.

תגיות:ונשמרתםקנסאופניים חשמליים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה