עובדות שלא ידעתם

הידעתם היכן נמצא צילו של הדוב?

איפה יש בניין בצורת סל? באיזו מדינה אסור ללעוס מסטיק? ואיך יוצרים בועות סבון? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם שיש בארה"ב בניין שנראה כמו סל? במדינת אוהיו שבארה"ב קיים בניין ששייך לחברה המייצרת סלים שזורים. החברה רצתה להיות ממוקמת בבניין שנראה בדיוק כמו המוצרים שלה, וכך נבנה הבניין המפתיע. מבפנים הוא נראה בדיוק כמו כל בניין אחר.

2. הידעתם שהמדבריות שבעולם מרוכזים ברצועה אחת? היא נקראת "רצועת המדבריות העולמית", וממוקמת בסמוך לקו המשווה, מצפון ומדרום לו. רצועה זו היא האזור החם ביותר בכדור הארץ.

3. הידעתם באיזו מדינה אסור ללעוס מסטיק? סינגפור היא מדינה עשירה ומצליחה, וגם נקייה ובריאה במיוחד. יש בה חוקים קפדניים מאד בכל הנוגע לבריאות הציבור ולניקיון המדינה. בין השאר, עד לשנת 2004 אסור היה ללעוס מסטיק בסינגפור כלל. מאז 2004 האיסור הגורף בוטל, אך המסטיקים היחידים המורשים במדינה הם מסטיקים בריאים.

4. הידעתם שהמוח הוא איבר גמיש? כאשר אנו לומדים, תאי העצב שבמוח משתנים ומתפתחים. הגמישות של המוח מאפשרת לו להסתגל לשינויים, ולמעשה - ללמוד דברים חדשים.

5. הידעתם היכן נמצא צילו של הדוב? בעיירה האמריקאית קשירס ישנה תופעה מעניינת: פעמיים בשנה, בסוף פברואר ובסוף אוקטובר, בשעה 5 וחצי אחה"צ בדיוק, ניתן לראות בעמק את צילו של ההר, שנראה ממש כמו דוב.

6. הידעתם מדוע נוצרות בועות סבון? כאשר מוסיפים סבון למים, פני המים נעשים גמישים ונוחים למתיחה. לכן, כאשר נושפים עליהם – הם הופכים לבועות, במקום להישבר. כדי ליצור בועות סבון גדולות במיוחד כדאי להשתמש במים מזוקקים, ולהוסיף להם סבון ומעט גליצרין.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

7. הידעתם שקולו של הברווז אינו מייצר הד? למען האמת, הטענה הזו אינה מדויקת. גם לקול הברווז יש הד, אלא שצורת הקריאה שלו, המסתיימת בצליל "אאאק" יוצרת מיסוך של הקול ומחלישה מאד את ההד, כך שנדמה כאילו אין הד כלל.

תגיות:עובדותמסטיקבועות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה