חדשות בעולם

טראמפ משנה את החלטתו: משך הנסיגה מסוריה – 4 חודשים

נסיגת ארצות הברית מסוריה תימשך 4 חודשים. זאת בניגוד להודעתו הקודמת של טראמפ, לפיה על הצבא לשוב לארה"ב בתוך 30 יום

  • כ"ד טבת התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הסכים לפרוס את נסיגת הצבא מסוריה על פני ארבעה חודשים, זאת בניגוד להחלטתו הקודמת מלפני שבועיים, בה הודיע כי על הכוחות האמריקניים לסגת בתוך 30 ימים – כך פרסם העיתון "ניו יורק טיימס" בשם גורמים אמריקניים.

על פי הדיווח, את הדברים אמר טראמפ במהלך ביקור הפתע שערך בעיראק בשבוע שעבר. "לצבא יהיו כמה חודשים כדי להשלים את תהליך הנסיגה בצורה מסודרת", אמר הנשיא למפקד הכוחות האמריקניים בעיראק ובסוריה. 

אתמול (שני) צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי הנסיגה מסוריה תתבצע באיטיות, והגדיר את עצמו כ"גיבור לאומי". "אם מישהו חוץ מדונלד טראמפ היה עושה את מה שאני עשיתי בסוריה, שהייתה שקועה בבלאגן של דאעש כשהתמניתי לנשיא, הוא היה הופך לגיבור לאומי. דאעש נעלם ברובו, ואנחנו מחזירים באיטיות את חיילינו הביתה אל משפחותיהם, ובאותו זמן נלחמים בשאריות של דאעש".

כזכור, לפני שבועיים הודיע נשיא ארה"ב טראמפ כי הוא יחזיר את 2,000 חייליו מסוריה בתוך 30 יום. ההודעה הדרמטית עוררה סערה וחששות גם בישראל. למרות זאת, הרמטכ"ל הרגיע את הרוחות בהדגישו כי צבא ארה"ב לא סייע ישירות לפעילות ישראל בסוריה וכי חיל האוויר הישראלי פעל באופן עצמאי במדינה.

תגיות:דונאלד טראמפנסיגהסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה