חדשות בארץ

מפתיע: כך סייעה ישראל למעצרו של הרודן סדאם חוסיין

עיתון ערבי היוצא לאור בלונדון מדווח כי ישראל היתה שותפה במעצרו של נשיא עיראק לשעבר, סדאם חוסיין

  • כ"ג טבת התשע"ט
צופים בעיראק על הוצאתו להורג של סאדאם חוסיין (צילום: שאטרסטוק)צופים בעיראק על הוצאתו להורג של סאדאם חוסיין (צילום: שאטרסטוק)
אא

שראל לקחה חלק במבצע מעצרו של נשיא עיראק לשעבר, סדאם חוסיין - כך פורסם היום (שני) בעיתון "א-ראי אל-יום" היוצא לאור בלונדון ובכלי תקשורת ערביים נוספים.

הדיווח מבוסס על דבריו של אחד מראשי האופוזיציה הירדנית הבקיא בענייניה של עיראק, השייח מחמד חלף א-חדיד, שנחשפים כעת, 12 שנים לאחר המבצע. לדבריו של א-חדיד, חוץ מארצות-הברית, גם ישראל ומדינה ערבית נוספת, נטלו חלק במבצע ללכידת הרודן העיראקי.

על פי השייח, קצין עיראקי בשם אסעד יאסין נמלט לירדן ונתפס. חקירתו של יאסין הביאה למעצרו של מחמד איברהים, ממקורביו של סדאם חוסיין. איברהים, שנתפס על-ידי ארה"ב, הועבר לידי המוסד הישראלי. חוקרי המוסד הצליחו לגרום לו לחשוף את מיקומו של הרודן.

על פי הדיווח, ראש הממשלה דאז, אריאל שרון, שהיה בין השותפים למהלך, והיה בין הראשונים שהגיעו כדי לראות את חוסיין מאחורי הסורגים.

עוד דווח כי יאסין, הקצין העיראקי, שהיה בן דודתו של חוסיין ואחד ממקורביו, והתגורר קודם לכן ברבת עמון, סיפק לצעירה מרוקאית שגויסה על ידי המוסד מידע מודיעיני הנוגע לנשק להשמדה המונית וכן מידע על הכור הגרעיני העיראקי.

הרודן העיראקי סדאם חוסיין שלט בעיראק ביד רמה, נתפס במקום מחבואו בחודש דצמבר בשנת 2003. שלוש שנים לאחר מכן, ב-30 לדצמבר 2006, הוא הוצא להורג בתלייה, כשהוא בן 69.

תגיות:ישראלסדאם חוסיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה