חדשות בארץ

שקד: "ראש הממשלה הבא יהיה נתניהו, ואנחנו - שותפים מרכזיים"

"לא חשבנו שנקבל 20 מנדטים על הסקר הראשון, שואפים למספר דו-ספרתי", אמרה השרה שקד. "אנחנו שואפים להיות שותפים מרכזיים בממשלתו הבאה של נתניהו"

  • כ"ג טבת התשע"ט
איילת שקד (צילום: פלאש 90)איילת שקד (צילום: פלאש 90)
אא

שרת המשפטים איילת שקד, שזעזעה את המערכת הפוליטית כאשר פרשה יחד עם שר החינוך נפתלי בנט ממפלגת "הבית היהודי", השתתפה היום (שני) בוועידת כלכליסט.

בדברים שנשאה, התייחסה השרה למפלגתה החדשה ולאפשרות שהיא ובנט יחליפו ביום מן הימים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בתפקידו כראש הממשלה.

"לא חשבנו שנקבל 20 מנדטים על הסקר הראשון", אמרה השרה. "אנחנו שואפים למספר דו ספרתי של מנדטים. ראש הממשלה הבא יהיה בנימין נתניהו ואנחנו שואפים להיות שותפים מרכזיים בממשלתו. זה לא סוד שאני רוצה להחזיק שוב בתיק המשפטים. השפענו בהרבה צמתים בממשלות הקודמות, מלבד מה שכל אחד מאיתנו עשה במשרד שלו - הצלחנו להשפיע בנקודות דרמטיות. מאז שבנט עצר את שחרור המחבלים לאבו מאזן בממשלה הקודמת, לא משחררים יותר מחבלים".

באשר לחובות שהשאירו במפלגת "הבית היהודי" עם עזיבתם, טענה שקד כי "בנט ואני ירשנו מפלגה עם חוב של כ-34 מיליון שקלים והצלחנו לצמצם אותו. אני מאוד מקווה שאלו שיבואו אחרינו ימשיכו בעבודה הזו".

שרת המשפטים הוסיפה כי תיק האוצר קורץ לה מאוד, אך הוסיפה: "אני מניחה שכחלון ירצה את התיק הזה. זה בהחלט בעיניי משרד מרתק, הכי חשוב שיש לדעתי".

שקד התייחסה גם לאפשרות כי יוגש כתב אישום נגד נתניהו במהלך קמפיין הבחירות. "אני חושבת שלא יהיה נכון להגיש כתב אישום חודשים או חודשיים לפני הבחירות, כי זה יכול להשפיע משמעותית עליהן. אם היועמ"ש היה מפרסם עכשיו או בשבוע-שבועיים הקרובים זה עוד סביר, אבל אחר כך בעייני זה לא נכון ולא הוגן", אמרה.

"צריך לציין שלפי החוק, ראש הממשלה יכול להישאר עד פסק דין חלוט", הוסיפה, "והרציונל אומר שהחלטה של אדם אחד, היועץ המשפטי, לא תביא להפלת ממשלה אלא תעבור ביקורת שיפוטית שזה המשפט עצמו. אני אומרת בואו נמתין, נראה ונקווה שלא נגיע לסיטואציה הזו".

תגיות:בחירותאיילת שקד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה