חדשות בארץ

חדש בכנסת: דגל ישראל מאחורי דוכן הנואמים. הערבים זועמים

החלטתו של יו"ר הכנסת להציב את דגל ישראל מאחורי דוכן הנואמים במליאת הכנסת, גרמה לזעם רב בקרב הח"כים הערבים

  • כ"ג טבת התשע"ט
יו’’ר הכנסת ח’’כ יולי אדלשטיין (צילום: פלאש 90)יו’’ר הכנסת ח’’כ יולי אדלשטיין (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין החליט כי החל מהיום (שני) יוצב דגל ישראל מאחורי דוכן הנואמים במליאת הכנסת. אדלשטיין קיבל את החלטתו לאחר שצפה בנאומו של אחד הח"כים במליאת הכנסת ושם לב כי לא נראה בפריים דגל ישראל. כיוון שדוכן הנואמים הינו אחד המקומות המצולמים והמשודרים ביותר במליאת הכנסת – החליט אדלשטיין להציב את דגל ישראל מאחורי הדוכן.

אדלשטיין הסביר את החלטתו: "לא ייתכן שח"כים ושרים, שמצטלמים דרך קבע כשדגל ישראל מאחוריהם, יצולמו דווקא במליאת הכנסת ללא דגל. צפיתי לפני כמה שבועות בנאום של חבר כנסת על דוכן הנואמים ולפתע חשבתי כמה זה מוזר שבכל מקום אנו נלחמים להציב ולהניף את דגל ישראל בגאון, ודווקא במליאת הכנסת הוא לא מקבל ביטוי ראוי. בעצה אחת עם הגורמים המקצועיים בכנסת ואדריכלי הכנסת הוחלט להוסיף שני דגלים למליאה, אחד מאחורי מזכירת הכנסת והשני מאחורי דוכן הנואמים".

מהיום: דגל ישראל מאחורי הנואמים במליאה (צילום: פלאש 90)מהיום: דגל ישראל מאחורי הנואמים במליאה (צילום: פלאש 90)

"אני גאה בדגל שלנו", הוסיף אדלשטיין, "ושמח שנפל בחלקי לעשות תיקון הכרחי והיסטורי שהיה צריך להיעשות כבר עם הקמת משכן הכנסת לפני כ-50 שנה. שמח להחזיר עטרה ליושנה בשנת ה־70 לכנסת ישראל".

המהלך, שפורסם לראשונה הבוקר ב'ישראל היום', מתוכנן זה כבר כמה חודשים בשיתוף יועצים ואדריכלים. חברי הכנסת הערבים זעמו על השינוי החדש. "שש שנים היו ליולי אדלשטיין על מנת לחזק את הכנסת ולשפר את מעמדה ודימויה הגזעני והקיצוני וההזוי לעיתים. בסוף הוא גמר עם גימיק כחול-לבן", אמר ח"כ אחמד טיבי, והוסיף: "עוד דגל ועוד דגל, אבל ללא דגל ערכי של דמוקרטיה ליברלית, שוויון וצדק. בקצב הזה יצטרכו בקדנציה הבאה לפנות את התמונה של הרצל כדי שגם בכנסת ירקדו את ריקוד הדגלים".

נוסף להצבת הדגלים, במהלך תקופת הבחירות יחולו שיפוצים ושינויים נוספים במליאה. בין השינויים הצפויים: הנגשת כס יו"ר הכנסת לבעלי מוגבלויות; השקע שבמרכז המליאה יוגבה מעט; ומקום ההמתנה של הח"כים בפתח מליאת הכנסת, המכונה 'הפרסה' יסודר לקליטת הח"כים. 

תגיות:דגל ישראלערביםיולי אדלשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה