עובדות שלא ידעתם

הידעתם לאיזה כוכב לכת יש הכי הרבה ירחים?

מתי היה האלומיניום יקר יותר מזהב? איזה כלי נגינה שימש לתקשורת? ובאיזו שיטת ניווט משתמשים הדולפינים? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם שמעברי חציה היו קיימים כבר לפני כ-2000 שנה? מעבר חציה נועד לאפשר להולכי רגל לחצות כבישים בצורה בטוחה יותר. אולם כבר בחורבות של העיר הרומית העתיקה פומפיי ניתן לראות אבנים אשר מונחות באופן דומה לזה של מעברי חציה. בימים אלה האבנים שמשו את הולכי הרגל למעבר בטוח מלכלוך ורפש שזרמו ברחוב.

2. הידעתם לאיזה כוכב לכת יש הכי הרבה ירחים? מדובר בכוכב שבתאי, שלו המוני ירחים – עד היום התגלו 62 ירחים לשבתאי. הגדול ביותר וגם המפורסם ביותר מבין ירחיו של שבתאי הוא הירח טיטאן.

3. הידעתם שבעבר היה האלומיניום יקר יותר מזהב? תהליך ההפקה של האלומיניום ממינרלים, שהחל במאה ה-19, היה בעבר יקר מאד, מה שגרם לאלומיניום להיות חומר יקר עד כדי כך שנפוליאון ה-3, מלך צרפת, השתמש בצלחות אלומיניום בארוחות הפאר שערך. כיום, תהליך ההפקה של האלומיניום נעשה פשוט וזול, ואתו גם החומר עצמו.

4. הידעתם איזה כלי נגינה שימש בעבר לתקשורת? קרן האלפים שמשה בעבר את הרועים בשווייץ כדי לתקשר זה עם זה מבין פסגות ההרים והעמקים. כיום אין צורך בתקשורת כזו, וקרן האלפים משמשת בעיקר לחגיגות מסורתיות מקומיות.

5. הידעתם איזו שיטת ניווט פותחה בזכות בעלי חיים ימיים? הסונאר הוא שיטת ניווט אשר מתבססת על גלי קול. השיטה פותחה על בסיסו של הסונאר הטבעי אשר משמש יונקים רבים, ובעיקר ימיים, כמו עטלפים, לווייתנים, דולפינים ועוד.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

6. הידעתם שגם בחלל יש פסולת? אסטרונאוטים שנמצאים בחלל לעיתים מאבדים חפצים, ואלו מרחפים בחלל ללא מטרה. חפצים אלה מכונים "פסולת חלל", והם מהווים למעשה סכנה לאסטרונאוטים, מפני שלא ניתן להתגונן מפני פגיעה שלהם. מאמצים רבים מושקעים בניסיון למנוע נזק כתוצאה מפסולת החלל.

7. הידעתם מדוע אתם פוחדים מהחושך? הסיבה שאנשים רבים כל כך פוחדים מהחושך היא שאנו פוחדים מהבלתי נודע. כאשר חשוך, איננו יכולים לראות, ותפיסת המציאות שלנו מוגבלת. לכן בחושך נוצר אובדן שליטה מסוים, המעורר פחדים.

תגיות:עובדות שלא ידעתםאלומיניום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה