חדשות בארץ

בגלל משחק מחשב: בן 14 מעפולה יאושפז להסתכלות פסיכיאטרית

משחק וידיאו גרם לנער בן 14 להיעדר מבית הספר, להתפרצויות זעם ולהזנחה עצמית. בצו בית המשפט נשלח הנער לאשפוז פסיכיאטרי בן 7 ימים. משחק מסוכן

  • כ"ב טבת התשע"ט
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בגלל התמכרות למשחק וידיאו: נער בן 14, תושב עפולה, יישלח בצו בית משפט לשבעה ימי אשפוז לצורך הסתכלות פסיכיאטרית – כך דווח באתר ynet. יצוין כי זוהי הפעם הראשונה בישראל בה נער נשלח לאשפוז פסיכיאטרי בגלל משחק וידיאו תמים לכאורה.

השופטת, אילנית אימבר מבית המשפט לנוער בנצרת, כתבה בפסק הדין כי קיים צורך מיידי לבחון את מצבו הנפשי של הנער, לאור התפרצויות זעם ואיומים אובדניים תוך החזקת סכין.

"נראה כי משחק המחשב מנהל את חייו של הקטין באופן התמכרותי ואינו מותאם לגילו", כתבה השופטת. "הבקשה למתן צו לאשפז את הנער לצורך הסתכלות בתנאי אשפוז מגובה בבקשתה של פסיכיאטרית מומחית בילדים ונוער ונתמכת בחוות דעת של הפסיכיאטר המחוזי. במעמד הדיון הקטין הביע עמדתו בחופשיות. התרשמתי כי הוא אינטליגנטי ומודע למצבו, ועל אף הקושי הכרוך ביציאה מביתו והעדפתו להישאר בבית, הוא מבין כי עליו לעבור שינוי. אימו של הקטין תמכה בבקשה. לאחר ששוכנעתי כי לא קיימת חלופה בקהילה, וכי מוצו כל ההליכים האפשריים במסגרת בריאות הנפש, אני נעתרת לבקשה על מנת למנוע סכנה נוספת לבריאותו מחשש להידרדרות נוספת, ומורה על בדיקה בתנאי אישפוז כמבוקש".

הנער, המוכר לשירותי הרווחה, נעדר מבית הספר במשך חודש וחצי. בית הספר דיווח על כך לעובדת הסוציאלית נירה שניר, שהגיעה לביקור בבית המשפחה ובהמשך אף פנתה לבית המשפט. "הנער מוכר לשירותי הרווחה, ואחרי ביקור בית שעשיתי התרשמתי כי הנער עושה ליד המחשב לילות כימים. האם דיווחה על התפרצויות זעם כלפיה כשאין מחשב, ולדבריה הוא לא הולך לבית הספר כבר חודש וחצי", תיארה שניר.

עו"ד שירי בויארסקי-סבג, המייצגת את הנער מטעם היחידה לסיוע משפטי, אמרה: "מדובר בנער מקסים, בוגר, נבון לגילו, מבין ומסכים ללכת לאשפוז ולשתף פעולה, שמעוניין בהתחלה חדשה. מדובר במקרה מורכב, ואני אמשיך ללוות אותו לכל אורך הדרך".

תגיות:עפולהמשחק מחשב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה