עובדות שלא ידעתם

הידעתם שצבעו של הים יכול להשתנות?

מיהו השועל המעופף? מה מסמלת ביצת קולומבוס? ועל איזה כלי מיתר לא פורטים? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם שיש בעל חיים בשם "שועל מעופף"? לא, אין זה שועל באמת, אלא מין של עטלף. עטלף הפירות הוא עטלף שניזון מפירות – ולא מחרקים, כמו שאר העטלפים. מבנה פניו מזכיר מראה של שועל, ולכן הוא מכונה גם "שועל מעופף".

2. הידעתם שצבעו של הים יכול להשתנות? יתכן שהבחנתם בכך שמי הים נראים כחולים, אך בנחלים מסוימים המים נראים ירוקים או אפורים. המים עצמם שקופים, כמובן, וצבע הים מתקבל משילוב של צבע השמים שמעליהם יחד עם צבעי החול והאצות שבקרקעית הים. לכן, בכל מקום ייראה צבע הים שונה.

3. הידעתם שביצה יכולה להיות סמל ליצירתיות? "ביצת קולומבוס" היא מושג המתאר חשיבה יצירתית, מחוץ לקופסא. המקור: כריסטופר קולומבוס. האגדה מספרת כי אציל ספרדי טען בפניו פעם כי אם לא היה מגלה את אמריקה – מישהו אחר היה עושה זאת. בתגובה, קולומבוס בקש מהאציל להעמיד ביצה על קודקודה. משנכשל, לקח קולומבוס את הביצה, הטיח אותה על השולחן והעמיד אותה על קודקודה – כשהיא שבורה. לאחר מכן אמר לאציל: "אחרי שמישהו מראה לך איך עושים זאת – הכל נראה קל".

4. הידעתם שעגבניות השרי פותחו בישראל? עגבניות שרי הן הכלאה של מספר זני עגבניות, שיוצרים עגבנייה קטנה, עמידה וטעימה. העגבניות הקטנות והנפוצות הללו פותחו בפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית בירושלים.

5. הידעתם שניתן להקיף את העולם בכדור פורח? בשנת 1999 ברטראן פיקארד השוויצרי הקיף לראשונה את כדור הארץ בכדור פורח – ללא חניות ביניים, יחד עם בריאן ג'ונס. מספר שנים אחריהם עשה זאת המיליונר האמריקאי סטיב פוסט – הפעם ללא שותפים.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

6. הידעתם שיש לטאה שיכולה ללכת על המים? לטאת הבסיליסק שחיה בדרום אמריקה, יכולה ללכת על פני המים בזכות פיסות עור המייצרות כיסי אוויר תחת רגליה. ההליכה על המים מותנית בריצה בלתי פוסקת – אם הלטאה תעצור את ריצתה על המים – היא תטבע.

7. הידעתם על איזה כלי מיתר מקישים ולא פורטים? צ'פמן סטיק הוא כלי נגינה ייחודי שפותח בשנות השבעים על ידי אמת' צ'פמן. כלי הנגינה מכיל מיתרים רבים מאד, שיוצרים מנעד רחב של צלילים – מבאס ועד גיטרה. על המיתרים הללו לא פורטים – אלא מקישים בשתי הידיים.

תגיות:ביצהעובדות שלא ידעתםעגבניות שרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה