חדשות בארץ

בני גנץ חשף את שם מפלגתו החדשה: "חוסן לישראל"

הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ רשם היום את מפלגתו החדשה בשם "חוסן לישראל". האם גנץ יהיה הפתעת הבחירות הקרובות? על פי הסקרים, נראה שכן

  • י"ט טבת התשע"ט
הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ (צילום: פלאש 90)הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ (צילום: פלאש 90)
אא

הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ רשם היום (חמישי) את מפלגתו החדשה בשם "חוסן לישראל", ובכך הודיע רשמית על התמודדותו לכנסת ה-21 בבחירות הקרובות.

מטרות המפלגה החדשה הן: "המשך ביסוס וחיזוק מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית לאור החזון הציוני, כפי שבא לידי ביטוי במגילת העצמאות, תוך קביעת ושינוי סדר העדיפויות הלאומי בנושאים הבאים - חינוך, פיתוח תשתיות לאומיות, חקלאות, חוק, משפט וביטחון פנים, מדיניות רווחה, שלום וביטחון".

 

הבוקר פורסם סקר "ישראל היום" שנערך באמצעות מכון "מאגר מוחות". הסקר הצביע על כך שאם הבחירות היו מתקיימות היום, היתה מפלגת "חוסן לישראל" מקבלת 15 מנדטים. תחזית מחמיאה זו מצטרפת לסקרים הקודמים. על פי סקר שערך 'חדשות 2', מפלגתו של גנץ תקבל 13 מנדטים, ועל פי סקר 'כאן חדשות', המפלגה תקבל 10 מנדטים.

אמש דווח כי מתקיימים ‏מגעים מתקדמים לאיחוד בין בני גנץ ומשה (בוגי) יעלון, כאשר גנץ יעמוד בראש הרשימה. על פי הדיווח, שני הרמטכ"לים יציגו את מפלגתם כזו שתיתן מענה למצב הביטחוני המתוח. בנוסף יהיה קשה להדביק למפלגה דימוי שמאלני כשיעלון יהיה חלק ממנה. עוד על פי הדיווח, השניים ירכיבו רשימות נפרדות, כאשר לאחר מכן ימזגו את רשימותיהם.

גנץ, 60, נשוי, אב לארבעה ותושב ראש-העין, כיהן כרמטכ"ל במהלך מבצע 'צוק איתן'. גנץ סיים את תפקידו כרמטכ"ל לפני ארבע שנים, וכבר הסתיימה בעבורו תקופת הצינון הקבועה בחוק לפושטי המדים. חשוב לציין כי גנץ מעולם לא הביע באופן פומבי את עמדותיו בנושאים המפלגים את הציבור הישראלי – הסכסוך עם הפלסטינים, ענייני כלכלה וסוגיות דת ומדינה.

תגיות:בני גנץבחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה