חדשות בארץ

טבריה: נדחה הערר שהגיש ראש העירייה נגד בניה חרדית

עוד לפני שנבחר לראשות העירייה בטבריה, הגיש רון קובי ערר נגד מתן היתרים לתוספת יחידות הדיור בפרויקט 'נוף כנרת פוריה'. השבוע ספג הפסד משפטי, עם דחיית הבקשה על ידי ועדת הערר לתכנון ובנייה במחוז צפון. "הערר אינו מצביע על פגיעה - ישירה או עקיפה - שעלולה להיגרם לו כתושב העיר", נכתב בהחלטה

  • י"ט טבת התשע"ט
ראש עיריית טבריה, רון קובי (צילום: פלאש 90)ראש עיריית טבריה, רון קובי (צילום: פלאש 90)
אא

ועדת הערר לתכנון ובניה של מחוז הצפון דחתה השבוע את הערר שהגיש ראש עיריית טבריה רון קובי נגד מתן היתר לתוספת יחידות דיור בשכונה החרדית נוף כנרת פוריה. קובי הגיש את הערר כשהיה אזרח. כיום מתוקף בחירתו לראשות העיר הוא מכהן כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה טבריה. במסגרת הליכי הרישוי בפרויקט ניתנו כבר לפני מספר שנים היתרי בנייה לתוספת יחידות דיור.  

בהחלטה שניתנה ב- 24.12.2018 נכתב: "זכותו של ראש העיר כיו"ר ועדה מקומית להביע עמדתו ביחס לעניינים המובאים להכרעתה היא במסגרת הדיונים המתנהלים בוועדה המקומית, ואין היא כוללת גם זכות להגיש ערר או להציג בוועדת הערר עמדה המנוגדת להחלטת הוועדה המקומית".  המשמעות של החלטת הוועדה היא שניתן להמשיך לבנות את הפרויקט, לבצע את העבודות לפיתוח השטחים הציבוריים, הפארק רחב הידיים שמוקם בשכונה, וכן שאר התשתיות.

מדובר בשכונה החדשה הממוקמת באזור שיכון ד' בטבריה עילית, ובה עתידים להיבנות למעלה מאלף יחידות דיור. בשכונה כבר מתגוררות מאות משפחות חרדיות. במסגרת הליכי הרישוי בפרויקט, ניתנו כבר לפני מספר שנים היתרים לתוספת יחידות דיור.

על פי הנוהל הרגיל, עוד לפני הדיון בוועדת הערר של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, נדרש קובי לנמק את התנגדותו ולפרט את הנזקים שעלולים להיגרם מבניית הפרויקט. הוועדה קבעה כאמור שאין בכוחו להתנגד להיתרים שכבר ניתנו - לא כאזרח, ובוודאי לא כראש עיר המחויב להחלטות הועדה המקומית ועיריית טבריה שהתקבלו כדין. לכן דחתה כאמור את הערר על הסף, וביטלה בנוסף את הדיון שנקבע ל-25.12.2018.

"הערר אינו מצביע על פגיעה - ישירה או עקיפה - שעלולה להיגרם לו כתושב העיר. 'נטל כלכלי' או העמסה על התשתיות, הם תוצאה כללית הנובעת מהתפתחותה של העיר", כתבה יו"ר הוועדה עו"ד חגית דרורי-גרנות.

יצוין כי היזמים, חברת נוף כנרת פוריה, פנו לעיריית טבריה על מנת לשלם את אגרות הבניה הנדרשות להמשך הבניה, בפרויקט בו הושקעו עשרות מיליוני שקלים בפיתוח השכונה ובהקמת תשתיות. מטעמו של ראש העיר רון קובי לא נמסרה תגובה.

תגיות:התחרדותטבריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה