חדשות בעולם

טראמפ מתייחס לנסיגה מסוריה: "הנסיגה לא תסכן את ישראל"

שבוע לאחר שהורה טראמפ להשיב הביתה את 2,000 החיילים המוצבים בסוריה, הוא מתייחס להשפעה העתידית שתהיה על כך למדינת ישראל

  • י"ט טבת התשע"ט
הנשיא טראמפ (צילום: shutterstock)הנשיא טראמפ (צילום: shutterstock)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס הלילה (חמישי) להשפעתה של הנסיגה האמריקנית מסוריה על ישראל. טראמפ אמר כי הוא בטוח שהנסיגה האמריקנית מסוריה לא תסכן את ישראל.

את הדברים אמר טראמפ בשיחה עם כתבים בעיראק, במהלך ביקור פתע שערך אצל חיילים אמריקנים המוצבים שם. "דיברתי עם ביבי, אמרתי לביבי, אתה יודע שאנחנו נותנים לישראל 4.5 מיליארד דולר בשנה. והם מצליחים מאוד בלהגן על עצמם".

"במשך שנה וחצי דיברתי על זה. אמרתי: 'בוא נצא מסוריה, בוא נחזיר את הצעירים שלנו הביתה'", אמר הנשיא האמריקני, והוסיף: "אני לא אוהב לשלוח להורים מכתבים שאומרים להם שבנם הצעיר או בתם הצעירה נהרגו, וכבר חתמתי על הרבה מכתבים כאלה, ואנחנו עושים את זה כבר הרבה זמן".

הנשיא הוסיף: "אני זה שהזיז את השגרירות לירושלים, אני הייתי זה שהיה מוכן לעשות את זה. אנחנו נדאג לישראל. ישראל תהיה בסדר. אנחנו נותנים לישראל 4.5 מיליארד דולר, ואנחנו נותנים בכנות הרבה יותר מזה אם מסתכלים על המספרים. הם עושים עבודה טובה".

על השאלה האם ארצות הברית תיסוג גם מעיראק, השיב טראמפ כי "אין לו שום כוונות" לעשות זאת. "אנחנו יכולים להשתמש בכך כבסיס אם אנחנו רוצים לעשות משהו בסוריה. אם נראה שמשהו קורה עם דאעש שאנחנו לא אוהבים, אנחנו יכולים לפגוע בו כל כך מהר וכל כך חזק, שהם לא יידעו מה לעזאזל קרה".

טראמפ ורעייתו מלניה ערכו ביקור פתע אצל חיילים אמריקנים המוצבים בעיראק. לאחר הביקור המשיכו השניים לביקור פתע נוסף בבסיס אמריקני בעיר רמשטיין שבגרמניה. בעצירה, שנועדה גם על מנת לתדלק את המטוס הנשיאותי בדרך חזרה לארצות הברית, נפגש הנשיא האמריקני עם הכוחות המוצבים במקום.

תגיות:טראמפסוריהנסיגהארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה