חדשות בארץ

מי אתה בני גנץ, הפתעת הבחירות הקרובות?

האם בני גנץ, הרמטכ"ל לשעבר, יהיה אכן הפתעת הבחירות הקרובות? הסקרים מנבאים לו הצלחה מסחררת למרות שעדיין לא הביע את דעותיו הפוליטיות ומצע מפלגתו

  • י"ט טבת התשע"ט
בני גנץ (צילום: פלאש 90)בני גנץ (צילום: פלאש 90)
אא

הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף במיל' בני גנץ, הפך עוד לפני שאמר מילה אחת בהקשר הפוליטי ללהיט החדש של הבחירות הקרובות. גנץ עדיין לא הצהיר רשמית על כוונתו להתמודד, וקיימת שאלה האם יצטרף לאחת המפלגות או יפתח אחת בעצמו, אך הסקרים כבר מנבאים לו הצלחה מסחררת. מי אתה בני גנץ, והאם אכן תהיה להפתעת הבחירות הקרובות?

גנץ, 59, נשוי, אב לארבעה ותושב ראש-העין, כיהן כרמטכ"ל במהלך מבצע 'צוק איתן'. גנץ סיים את תפקידו כרמטכ"ל לפני ארבע שנים, וכבר הסתיימה בעבורו תקופת הצינון הקבועה בחוק לפושטי המדים. חשוב לציין כי גנץ מעולם לא הביע באופן פומבי את עמדותיו בנושאים המפלגים את הציבור הישראלי – הסכסוך עם הפלסטינים, ענייני כלכלה וסוגיות דת ומדינה.

הסקרים המנבאים לגנץ הצלחה מסחררת, עוד לפני שהביע את דעותיו הפוליטיות, מצביעים ראשית על דבר אחד בלבד: הציבור מאוכזב מהמפלגות הקיימות. העובדה ש-500,000 איש מוכנים לתת לו את קולם מעידה על כך שהם פשוט לא רואים אלטרנטיבה אחרת. אין זו הפעם הראשונה שהציבור נוהה בהמוניו אחר כוכב פוליטי חדש ונוצץ, כזה שטרם הספיק לזהם את ידיו בפוליטיקה העכורה. זו הסיבה להצלחתה בעבר של מפלגת 'כולנו', לשגשוגו חסר ההיגיון של יאיר לפיד, ובעבר עם מפלגות חדשות ואטרקטיביות, שאכזבו מהר מאוד את קהל בוחריהם.

המערכת הפוליטית כולה ממתינה בסקרנות להכרעתו ולהחלטה באיזה מבנה מפלגתי יתמודד. בימים האחרונים דווח על התקרבות ביחסים בין גנץ עם עמיתו הרמטכ"ל לשעבר ושר הביטחון משה (בוגי) יעלון. בשלב זה ניתן לומר כי בין השניים כבר קיימות ראשיתן של הבנות על שיתוף פעולה פוליטי, למרות שבשלב הראשון השניים יודיעו בנפרד על הקמת מפלגות שונות.

אמש נחשף בחדשות עשר טפח נוסף ממקורביו של גנץ, אשר מן הסתם יאיישו את הרשימה של המפלגה שהוא מגבש. בין השמות שנחשפו: מנהל בית החולים שיבא וקצין רפואה ראשי לשעבר איציק קרייס. שעשוי להיות מועמד לתפקיד ביצועי. חילי טרופר - איש חינוך ופעיל חברתי ולשעבר גם עוזרו של שי פירון. השלישי הוא מיכאל ביטון, ראש עיריית ירוחם לשעבר, שעזב לאחרונה את מפלגת "הכי ישראלי".

תגיות:בחירותבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה