חדשות בארץ

נפרדים מהכנסת ה-20: חברי הכנסת הצביעו על פיזור המליאה

הכנסת ה-20 סיימה את תפקידה והחל מהשבוע הבא תצא לפגרת בחירות. השר לוין: "אנחנו משלימים כאן כהונה של ארבע שנות תנופה ועשייה גדולה"

  • י"ח טבת התשע"ט
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

חברי הכנסת התכנסו היום (רביעי) לאשר את הצעת החוק לפיזור המליאה שתוביל להקדמת הבחירות הכלליות.

בפתיחת הישיבה, אמר יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין: "הישיבה הזאת לא תנעל ולא ישתנה סדר יומה כל עוד החוק לפיזור הכנסת לא יחוקק סופית בשנייה ושלישית. יהיה היום- אז היום. מחר- אז מחר או בעוד שבוע. אבל הישיבה הזאת לא תנעל ולא יהיו שום תוספות עד שהחוק הזה לא יעבור", זאת ברמיזה לעבר ח"כ מיקי זוהר שביקש להעביר חוקים נוספים שרצה לקדם.

יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם אמר בדיון "נביא היום את החוק בשלוש קריאות. אח"כ, נתכנס ונדון בכל הבקשות להעברת חוקים. בשבוע הבא נעבוד ימים מרוכזים ונעביר את כל החוקים המוסכמים. רוב החוקים מסוכמים על כל סיעות הבית".

שר התיירות יריב לוין, המשמש גם כשר המקשר בין הממשלה לכנסת, אמר במהלך הישיבה: "אנחנו משלימים כאן כהונה של ארבע שנים מלאות. ארבע שנים של תנופה ועשייה גדולה, של הישגים עצומים, גם של הממשלה וגם של כלל הקואליציה שפעלה כאן בכנסת". לוין ביקש להדגיש את אישור חוק הלאום, וכינה אותו "אחד החוקים החשובים ביותר שכנסת ישראל חוקקה אי פעם".

לוין הציג את העברת השגרירות האמריקנית לירושלים כאחד מהישגי הממשלה. "מעולם לא חוותה ישראל פריחה מדינית כפי שאנחנו עדים לה בשנים האחרונות. אנחנו עדים לתנופה גדולה של חיזוק והעמקת ההתיישבות היהודית, וחיזוק האחיזה שלנו בחלקי המולדת שאליהם שבנו לאחר שנים כה רבות". עוד הוסיף כי "אלו היו ארבע שנים של צמיחה כלכלית חסרת תקדים שהיטיבה עם כל שכבות העם, ובעיקר עם השכבות הנחלשות והנזקקות", אמר.

קודם לכן אישרה ועדת הכנסת לקדם את פיזור המליאה, כך שההצעה לא תצטרך להמתין במשך חודש וחצי על שולחן הכנסת, ועל-מנת שהח"כים יוכלו להמשיך בינתיים בפעילות החקיקה. ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) הגיש בקשה לדיון חוזר עד שחוק המתמחים יאושר.

כזכור, ראשי הקואליציה הסכימו ביום שני השבוע לפזר את הכנסת, ולהקדים את הבחירות הבאות ל-9 באפריל, ד' בניסן. אתמול אישרו השרים טלפונית את פיזור הכנסת.

תגיות:בחירותהכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה