חדשות בארץ

הכנסת אישרה ברגע האחרון: מאסר מחבלים לא יקוצר

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק, הקובעת שמחבלים יאבדו את האפשרות לשחרור מוקדם וקיצור שליש

  • י"ח טבת התשע"ט
אא

היום (רביעי) אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) למניעת שחרור מוקדם וקיצור שליש לאסירים ביטחוניים שהואשמו בעבירות רצח וסיוע לרצח.

הצעת החוק אושרה, כאשר 27 תמכו ו-6 התנגדו, והיא תיכנס לספר החוקים של מדינת ישראל.

על פי החוק החדש, לאסירים שהואשמו בעבירות רצח וסיוע לרצח לפי חוק המאבק בטרור, לא תינתן אפשרות לקיצור עונשם. חוק זה מונע את האפשרות שהיתה עד קיימת עד היום, על פיה ועדת השחרורים רשאית לשחרר אסיר שריצה לפחות שני שלישים מתקופת מאסרו, במידה ועל פי דעתה הוא עומד בתנאים הקבועים בחוק.

"אני שמח על כך שרגע לפני שהכנסת מתפזרת, ממש בדקה ה-90 אנחנו מצליחים לעשות צדק לכל אותן משפחות שאיבדו את יקירהן בפיגועי טרור", אמר מגיש ההצעה, ח"כ פורר. "עצם הידיעה כי מחבלים, רוצחי ישראלים, יכולים להשתחרר לפני תום מאסרם, לא הוסיפה לתחושות הקשות ממילא של המשפחות השכולות. בנוסף, אנו מניחים כאן עוד אבן חשובה בחומת המאבק בטרור ובהגברת ההרתעה כך שיידע כל מחבל ששחרור מוקדם לא יכול להיות חלק מהתקוות שלו".

עוד הוסיף פורר ואמר: "מחבל שבא לבצע פיגוע אינו פועל נגד הפרט אלא נגד החברה, עם אידיאולוגיה עמוקה כנגד מדינת ישראל וככזה חייב לרצות את מלוא עונשו, שכן ברור שאין לו שום סיכוי לשיקום, בוודאי לא כשהוא הופך לגיבור בעיני שולחיו. רגע לפני פיזור הכנסת, דאגנו שמחבלים לא יוכלו לקבל קיצור שליש. הגברנו את ההרתעה ומנענו את החרפה של שחרור מוקדם של מחבלים".

תגיות:הכנסתמאסרמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה