חדשות בארץ

אורלי לוי-אבקסיס פרסמה את שם המפלגה החדשה: "גשר"

מפלגתה של אורלי לוי-אבקסיס תיקרא "גשר", כשם המפלגה שהקים אביה כאשר פרש מהליכוד בשנות ה-90

  • י"ז טבת התשע"ט
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס הודיעה הערב (שלישי) כי שמה של המפלגה אותה היא מקימה בימים אלו יהיה "גשר", כשם המפלגה אותה הקים אביה בשנות ה-90 לאחר שפרש מהליכוד.

על שם המפלגה החדשה הודיעה לו-אבקסיס בפוסט שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה. "עכשיו זה הזמן לדאוג שכל ממשלה שתקום כאן אחרי הבחירות, לא תזניח יותר את הנושאים החברתיים, אפילו אם הם משעממים אותה. עכשיו זה הזמן להחזיר את ישראל להיות מדינה שלא מפקירה את החלשים בה. עכשיו זה הזמן לבנות כאן גשר", כתבה.

"גשר בין אוכלוסיות שמוכרים להם כבר זמן רב מדי שהם צריכים לשנוא אחד את השני, שהם בוגדים או מושחתים. פיצול מסוכן שמונע מאיתנו להיאבק באויב המשותף: אינטרסנטים ציניים שנהנים מהשיסוי ההדדי ומהחלוקה הנוחה לקופסאות. גשר בין הווה שנתקע במונחי עבר של ימין שמאל מרכז לעתיד שהוא צמיחה אמיתית, כזו שפוגשת את כולם וסוגרת פערים בלתי נתפסים בין כל הקבוצות בחברה הישראלית. יש עוד משמעות אחת שלי אישית חשובה מאד: גשר הייתה שם המפלגה של אבא שלי", הוסיפה הח"כית. 

חשוב לזכור שבכל מערכת בחירות צץ לו לפתע כוכב חדש בשמי הפוליטיקה הישראלית, נוצץ וטרי מהניילונים, כזה שטרם הספיק לזהם את ידיו במדמנת הפוליטיקה העכורה - וסוחף אחריו בסקרים את קהל המצביעים הישראלי, שצמא לדם חדש. זה קרה בעבר עם כחלון ומפלגת כולנו, קרה גם עם יאיר לפיד והמפלגה שהקים. והם לא הראשונים שהמציאו את הגלגל.

לרוב מגלים הבוחרים המאוכזבים שהכוכבים החדשים רחוקים מלספק את הסחורה, ובמערכת הבחירות הבאה הם שמים את מבטחם בכוכב חדש שמבטיח שינוי אמיתי ופוליטיקה חדשה, רק כדי להדיח אותם שוב בקלפי לטובת מישהו חדש ורענן.

הכוכב החדש של מערכת הבחירות הנוכחית היא חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס, שדווקא מציגה ניסיון פוליטי ארוך. במשך שנים היתה חברת כנסת מטעם ישראל ביתנו, עד שפרשה מהמפלגה כאשר ליברמן נכנס לממשלתו של נתניהו.

בסקרים האחרונים מקבלת המפלגה החדשה בין שמונה לארבעה מנדטים. האם מפלגת "גשר" תהיה הפתעת הבחירות החדשה? ייתכן, וייתכן גם שלא. ימים יגידו.

תגיות:בחירותאורלי לוי אבקסיס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה