חדשות בעולם

מניין הנספים באינדונזיה עלה ל-429: אפסו הסיכויים למצוא ניצולים

עדיין ממשיכים החיפושים אחר 154 נעדרים באסון הצונאמי באינדונזיה, לאחר שמניין הנספים עלה ל-429

  • י"ז טבת התשע"ט
ההרס בעקבות צונאמי, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)ההרס בעקבות צונאמי, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

 

מניין הנספים באסון הצונאמי הקטלני באינדונזיה עלה הבוקר (שלישי) ל-429. מאמצי החיפוש אחר 154 נעדרים עדיין ממשיכים, אך פקידי ממשל מודים לא לציטוט כי ככל הנראה אפסו הסיכויים למצוא ניצולים בחיים. עם זאת, צוותי ההצלה ממשיכים לחפש אחר הנעדרים, כאשר החוק מחייב אותם להמשיך בכך במשך שבעה ימים, החל מיום ראשון בבוקר.

באסון הצונאמי נספו 429 ונפצעו 1,485 בני אדם. באסון נהרסו כליל 882 בתים ו-73 בתי מלון. כ-430 סירות וספינות קטנות ניזוקו במידה זו או אחרת.

הצונאמי הקטלני נגרם כתוצאה מנפילת גוש אדמה גדול מהר הגעש קרקטאו, שהחליק לתוך האוקיינוס. דוויקוריטה קרנוואטי, ראש סוכנות המטאורולוגיה באינדונזיה, אמר כי "הר הגעש היה פעיל ופלט אפר ולבה בחודשים האחרונים. לפני האסון ניתק מההר שטח של 64 דונם וצנח לאוקיאנוס. זה גרם למפולת תת-קרקעית ובסופו של דבר לצונאמי".

העובדה שהצונאמי נגרם על ידי הר געש ולא על ידי רעידת אדמה גרמה לכך שאזהרת הצונאמי לא הופעלה, והתושבים באזור החוף דיווחו כי לא ראו או הרגישו סימני אזהרה לפני שגלי הצונאמי היכו בחוף. היעדר ההתרעה המוקדמת גרמה למספר הגבוה והכואב של הנספים באסון.

אינדונזיה היא ארץ למודת אסונות של צונאמי. האסון הגדול ביותר אירע ב- 26 בדצמבר 2004, כאשר צונאמי באוקיינוס ההודי גרם - על פי ההערכות - למותם של מעל  225 אלף בני אדם ב- 14 מדינות. באינדונזיה לבדה נהרגו יותר מ- 120 אלף.

תגיות:צונאמיאינדונזיהנספים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה