חדשות בארץ

גם המועצה לבריאות הילד ממליצה: הגבילו את שימוש ילדיכם בסלולרי

נייר עמדה קורא להורים: הגבילו את השימוש בילדיכם, בשל הקשר המשמעותי שנמצא בין תחושות דיכאון ואובדנות לשימוש במסכים

  • י"ז טבת התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המועצה הלאומית למניעת אובדנות והמועצה הלאומית לבריאות הילד קוראים לציבור ההורים להגביל את שימוש הילדים בסלולרי, מחשב וטלוויזיה.

בנייר עמדה חדש שהוציאו המועצות, הובהר באופן ברור על פי מחקר חדש ורחב היקף, כי קיימות הוכחות ראשוניות לקשר בין משך החשיפה למדיה חברתית לעליה בתסמינים דיכאוניים ומחשבות אובדניות במתבגרים ובמתבגרות.

אמנם המחקר מעיד על קשר סטטיסטי, אך לא סיבתי. כלומר: מן המחקר, שנערך על חצי מיליון מתבגרים אמריקאים, לא ברור אם זו הסיבה היחידה והראשית לכך. עם זאת, נמצא קשר סטטיסטי מובהק בין מתבגרים ששהו מעל 4 שעות ביום עם המסכים לבין התסמינים הדיכאוניים.

עוד עולה מן המחקר כי קיים קשר הפוך לפעילות חברתית וספורטיבית. כלומר קשר יש פעילות חברתית וספורטיבית ישנו קשר סטטיסטי לירידה בתסמינים דיכאוניים ומחשבות אובדניות.

ממצאי המחקר מפורטים בנייר עמדה שהוציאו המועצה הלאומית למניעת אובדנות והמועצה הלאומית לבריאות הילד. ההמלצה המופיעה בסוף המחקר ברורה: הורים, הגבילו את שימושם של הילדים והמתבגרים שברשותכם בשימוש בסלולרי, במדיה החברתית, במחשב ובטלוויזיה. ההורים מתבקשים להציב גבולות בנושא בעיקר בארוחות משפחתיות, באירועים חברתיים ובשעות הסמוכות לשינה. 

תגיות:אייפוןמחשבילדיםהתאבדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה