חדשות בעולם

נער ישראלי בן 17 נתפס בשוויץ על מהירות גבוהה, ונקנס ב-7,200 ש"ח

נער בן 17 שהשתתף במירוץ בלתי רשמי עם מכונית ספורט בשוויץ - נקנס בסכום עתק על מהירות גבוהה וכן בשל רישיון נהיגה שאינו תקף לנהוג במדינה. ומה אנחנו צריכים ללמוד מכך?

אא

נער בן 17 שהשתתף במירוץ בלתי רשמי של מכוניות ספורט שכורות - נעצר לאחרונה בשוויץ, והואשם בנהיגה על מהירות מופרזת של 45 קמ"ש מעל המהירות המותרת. 

על פי דיווח באתר ווינט, הרישיון הישראלי אינו תקף בשוויץ והוא חויב בקנס כספי על סך 1,900 פרנק שוויצרי (שהם כ-7,200 שקלים).

בישראל הרישיון של הנער תקף, אך החוק השוויצרי אוסר על נהגים מתחת לגיל 18 לעלות לכביש והרישיונות שניתנים במדינה הם רק החל מגיל 18. השוטרים שעצרו אותו סמוך לעיר דאבוס שבמזרח המדינה, הופתעו לגלות כי הוא נוסע במהירות של 125 קמ"ש - עובדה שבנוסף לגילו גררה הורדתו מהכביש לאלתר, וקנס גבוה. 

 

כמה עובדות על חוקי הנהיגה והחנייה בשוויץ, שאולי לא ידעתם:

1. אם אתם נוהגים בכבישים המהירים ובאוטוסטרדות, אתם מוכרחים להצטייד לפני כן במדבקת כבישים מיוחדת בשם Vignette שאותה מדביקים על השמשה הקדמית של הרכב. את המדבקה רוכשים במעברי גבול או בתחנות דלק, ועלותה כ-40 אירו. אם שוטר יעצור אתכם על הכביש המהיר ללא המדבקה הזו, קרוב לוודאי שתחויבו בקנס של כ-100 אירו. 

2. אם אתם משכירים רכב מחברת השכרות, הרכב מגיעה עם המדבקה עבור כבישי האגרה וכן עם כרטיס חנייה - שאותו צריך לעדכן מדי שעה עגולה. 

3. מטיילים באתר 'למטייל' מדווחים כי שוויץ עמוסה במצלמות שבודקות את המהירות שלכם, בין היתר גם על גבי הרמזורים. כל חריגה מהמהירות המותרת, אפילו הקטנה ביותר, גוררת אחריה קנסות. המהירות המותרת בעיר היא 50 קמ"ש, בכביש בין עירוני 100 קמ"ש ואילו באוטוסטרדה 120 קמ"ש, כאשר הסטייה המותרת בחוק בכל אחד מהן היא 3 קמ"ש בלבד. 

4. כרטיסיית החניה שמגיעה עם הרכב השכור מגיעה בצורת 'דיסק' שעליו מדד שעות. האזורים שבהם ניתן לחנות איתו בחינם הם אזורים שמסומנים על הכביש עם צבע כחול, בנוסף לתמרור שנמצא בהם עם ציור של הדיסק. מה שצריך לעשות זה לסובב אותו לשעה שבה התחלתם לחנות, ולחזור מדי שעה עגולה לרכב כדי לעדכן אותו. לא נוח, אך לפחות חינמי. 

תגיות:מהירותישראליקנסשוויץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה