חדשות בארץ

בחירות 2019: המפלגות יוצאות לפריימריז, גנץ ממריא בסקרים

המפלגות בהילוך גבוה לקראת הבחירות הקרובות: בחלק מן המפלגות יערכו פריימריז בחודש הקרוב, בגוש השמאל מתחילים להתגבש

  • י"ז טבת התשע"ט
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ראשי סיעות הקואליציה החליטו על הקדמת הבחירות, והמפלגות כבר נכנסו להילוך גבוה. בחלק מן המפלגות צפויים להיערך פריימריז להרכבת הרשימות.

ארבעת המפלגות הבאות יערכו בקרוב פריימריז: ליכוד, העבודה, הבית היהודי ומרצ. הבחירות הפנימיות ככל הנראה ייערכו בין סוף ינואר לאמצע פברואר ככל המאוחר.

במפלגות אלו ראשי המפלגות כבר נבחרו – בנימין נתניהו ראש הממשלה מכהן כיו"ר הליכוד, שר החינוך נפתלי בנט הוא יו"ר הבית היהודי, ח"כ תמר זנדברג היא יו"ר מרץ ואבי גבאי הוא יו"ר העבודה. לכן, במפלגות אלו הפריימריז יכלול רק את הרכבת הרשימות בפועל, ולא בחירות יושב ראש.

בבית היהודי יצטרכו להחליט האם להתאחד עם האיחוד הלאומי המרכיב את אורי אריאל ובצלאל סמוטריץ, או לרוץ בלעדיהם. מן האיחוד הלאומי נמסר אמש כי "מפלגת האיחוד הלאומי קוראת למפלגת הבית היהודי ולכל נאמני ארץ ישראל לאחד כוחות ולרוץ ברשימה אחת משותפת כדי להכריע את הטרור, לחזק את ההתיישבות ולשמור על הצביון היהודי של מדינת ישראל. זהו צו השעה ורצון הציבור. אסור להחמיץ את ההזדמנות".

בגוש השמאל התמונה עדיין לא ברורה. הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ עדיין לא אמר מילה, אך על פי הסקרים מצבו מעולה, והוא יכול לרוץ ברשימה עצמאית. גנץ ייאלץ לבחור בין ריצה עצמאית, חבירה ליש עתיד, למפלגת העבודה או לח"כ אורלי לוי אבקסיס, שהכריזה שבכוונתה לרוץ לכנסת הבאה במפלגה עצמאית.

אהוד ברק עצמו גם מגיב למערכת הבחירות החדשה. אמש אמר בראיון ל'החדשות' כי "אם במחנה המרכז-שמאל יתגבש גוש מפלגות שיעמיד בראשו אדם שיכול גם לנצח בחירות וגם להוביל את המדינה, הוא ינצח בבחירות. חשוב לי שהגוש הזה יקום – כמובן שאני יכול להוביל, הובלתי כבר ניצחון בבחירות על נתניהו, אבל אסור שאהפוך את עצמי לתנאי להקמת הגוש".

תגיות:בחירותפריימריז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה