חדשות בארץ

בחירות באפריל 2019: ראשי הקואליציה החליטו לפזר את הכנסת

הכנסת תתפזר ככל הנראה בשבוע הבא והבחירות, שהוקדמו, צפויות להיערך ב- 9 באפריל. ראשי הקואליציות התכנסו היום (יום שני) כדי למצוא פתרון לחוק הגיוס. לאחר הישיבה הודיעו כי: "מתוך אחריות תקציבית ולאומית החליטו ראשי מפלגות הקואליציה, בהסכמה ופה אחד, לפזר את הכנסת וללכת לבחירות חדשות"

נתניהו, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

הולכים לקלפי: בפגישה שנערכה היום (יום שני) החליטו ראשי סיעות הקואליציה על בחירות כלליות לכנסת. בהודעת ראשי הקואליציה נכתב: "מתוך אחריות תקציבית ולאומית החליטו ראשי מפלגות הקואליציה, בהסכמה ופה אחד, לפזר את הכנסת וללכת לבחירות חדשות בתחילת אפריל לאחר קדנציה של ארבע שנים מלאות. השותפות בכנסת ובממשלה תימשך גם בתקופת הבחירות".

ככל הנראה ההצבעה הסופית על החוק לפיזור הכנסת תתקיים ביום שני או רביעי הבא. חוק כזה מצריך שלוש קריאות ברוב של 61 חברי כנסת. הישיבה התקיימה היום לנוכח המשבר בהשגת רוב לקידום חוק הגיוס לאישור בקריאה שנייה ושלישית עד ה-15 בינואר - על פי דרישת בג"ץ. בישיבת ראשי הקואליציה הוחלט לפזר את הכנסת- "בהקדם האפשרי".

ההחלטה ללכת לבחירות התקבלה ככל הנראה על רקע ההבנה שקואליציית ה-61 לא תצליח להעביר את חוק הגיוס. מדובר בחוק שאמור היה לעבור עד 15 בינואר, והוא נועד להסדיר את גיוסם לצה"ל - או אי גיוסם לצה"ל - של תלמידי ישיבות.

 

נאום נתניהו: "לתת מנדט ברור לממשלה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו דברים בפתח ישיבת סיעת הליכוד וזכה למחיאות כפיים. נתניהו הסביר את דבריו לאחר התפטרות ליברמן לאחרונה: "אמרתי שהיינו בתקופה רגישה. אני לא יכולתי לומר אז מה שאתם כבר יודעים היום, שהיינו בפתחו של מבצע חשוב ביותר שמפרק את נשק המנהרות של חיזבאללה. והמבצע הזה, רובו ככולו, מאחורינו. היינו צריכים להשלים את זה. עשכיו צריך ללכת לבחירות ולתת מנדט ברור לממשלה להמשיך לעשות דברים הנחוצים לביטחון ישראל לכלכלת ישראל ולחברה בישראל.

"הממשלה תשלים ארבע שנים מלאות של כהונה עם הישגים כבירים. קודם כל הפכנו את ישראל לכוח עולמי עולה, הפריחה המדינית בשיא והברית עם ארה"ב מעולם לא הייתה חזקה יותר. בתחום הצבאי ישראל מדורגת ככוח השמיני בעולם, זה בלתי יאומן.

"גם בתחום הכלכלי והחברתי ההישגים שלנו גם כבירים. בארבע שנים האחרונות הצמיחה הכלכלית של ישראל הייתה אימננטית הגבוהה ביותר במדינות המערב, הורדנו אבטלה לשפל של כל הזמנים, הורדנו פערים לרמה הנמוכה ביותר מזה 20 שנה. זו תוצאה של מדיניות. שכר המינימום גבוה מבהרבה מדינות מערביות. השכר הממוצע במשק עלה ואנשים מרגישים את זה. הם נוסעים לחו"ל". 

תגיות:בחירותהכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה